Recomandari pentru cresterea sistemului imunitar si lupta cu virusii.

Recomandarea noastra pentru a creste imunitatea si rezistenta organismului in fata virusilor si a radicalilor liberi.
Am auzit cu toti in reclamele de la TV si mai ales in mediile online despre faptul ca Vitamina D este un bun aliat al organismului pe latura sistemului imunitar. La fel de bine stiim inca de la bunici ca Vitamina C este benefica in perioada in care organismul este slabit. Ceea ce nu stiu insa foarte multi si tocmai de aceea administrarea unor suplimente de vitamine nu au efectul dorit este acela ca, in aceasta schema trebuie introdus si un probiotic.

De ce este nevoie de un probiotic?
Pai in primul rand probioticele reprezintă o serie de microorganisme care au capacitatea de a străbate stomacul, fără a fi distruse de sucul gastric. Odată ce ajung la nivelul intestinului, facilitează refacerea florei intestinale și, totodată, contribuie la menținerea echilibrului colonului.
De asemenea daca aruncam o privire in istorie, descoperim că denumirea „probiotic” provine din limba greacă astfel incat „pro” înseamnă „pentru”, iar „bios” înseamnă „viață”, lucru care evidențiază beneficiul pe care probioticele îl au asupra stării de sănătate și, implicit, asupra vieții.
Intreg sistemul imunitar pleaca din tractul digestiv, si desigur „fabricuta” noastra intreaga prin organele sale lucreaza ca sa ne fie bine.
In curele in care se administreaza antibiotice de asemenea se recomanda probiotice, si nu asa cum cred majoritatea… doar pentru ca vom avea o problema cu laxatia daca nu le folosim, ci pur si simplu ca prin administrarea antibioticului flora intestinala este distrusa, scaunele neregulate si efectul laxativ (in lipsa probioticului) fiind doar un efect.
O flora intestinala anormala duce la un sistem imunitar slab. De aceea medicii nu recomanda administrarea de antibiotic in perioada de gripa decat strict cu avizul specialistului si in acelasi timp degeaba administram suplimente alimentare destinate sistemului imunitar daca nu protejam si flora intesinala.
Probioticele sunt deci, un prieten de nădejde pentru sistemul imunitar, mai ales în sezonul rece, când starea noastră de sănătate este mai vulnerabilă decât în mod obișnuit fiind expusi si la diversi virusi care creaza viroze sau chiar gripa.
Probioticele întăresc sistemul imunitar, prin stimularea producției de anticorpi, prin combaterea infecțiilor, dar și prin acțiunea antivirală pe care o au.
Acum ca am punctat importanta probioticului in cresterea imunitatii organismului va redam mai jos schema de tratament propusa de consultantii nostri:

Schema aferenta unui adult:
Vitamina C – intre 1000mg – 3000mg/zi;
Vitamina D3 – intre 400UI – 2000UI/zi (doza optima 400UI pentru o persoana sanatoasa);
Probiotic -un comprimat sau un plic pe zi in functie de tip. Recomandam un probiotic cu cat mai multe tulpini.

Mai jos vom descrie beneficiile dar si contraindicatiile fiecaruia dintre cele trei.

Pentru o eficienta maxima, vitamina C trebuie luata impartita in doua doze pe zi.
O forma foarte eficienta de vitamina C este cea esterificata, aceasta fiind creata cu minerale esentiale precum calciul, magneziul, sodiul, potasiul sau zincul, rezultand o forma non-acida a vitaminei C. Sub aceasta forma, vitamina C, ajunge in fluxul sanguin si in tesuturi de patru ori mai repede decat cea standard.
Precautii: Va fi administrata cu precautie si doar la recomandarea medicului in cazul persoanelor cu insuficienta renala deoarece pot prezenta o oxidare crescuta a tesuturilor chiar si la doze mici.
La fel si in cazul diabeticilor care sunt in tratament cu sulfamide sau clorpropamida deoarece vitamina C poate sa scada eficienta acestora.
Daca aveti vanatai sau crampe musculare, Vitamina C trebuie redusa la 90 mg/zi deoarece o cantitate mai mare se poate combina cu fierul produs de aceste vanatai si poate produce neplaceri mari.
Tabletele masticabile de vitamina C sunt de evitat deoarece pot afecta smaltul dintilor.

Vitamina D este utila pentru absorbtia calciului si a fosforului, apara impotriva slabiciunii musculare si este importanta pentru reglarea ritmului cardiac. Ajuta la prevenirea si la tratarea cancerului de san si de colon, previne osteoartrita, osteoporoza si hipocalcemia, creste imunitatea organismului si este necesara pentru coagularea normala a sangelui si functionarea glandei tiroide.
Precautii:
Tulburarile intestinale, insuficienta hepatica sau disfunctii ale vezicii biliare pot afecta absorbtia vitaminei D, la fel si unele medicamente care scad colesterolul, antiacidele, diureticele si cortizonul.
Administrarea excesiva de vitamina D poate produce o scadere a masei osoase.
Cantitatile excesive de suplimente cu vitamina D pot avea drept rezultat o stare de toxicitate.
Acest articol este pur informativ. Petru o cura adecvata de imunizare este necesar sa consultati medicul dvs. sau un specialist.
Echipa Inima Verde va doreste multa sanatate!

 

Share This:

Lasă un răspuns