Beneficiile și contraindicațiile consumului de porumb. Știai toate astea?

Nu-i așa că și vouă vă place porumbul fiert, sau copt? 😀 O mămăliguță gustoasă cu smântână sau cu un mujdei pescăresc lângă un grătar de pește? sau pur și simplu cereale de porumb la micul dejun? Ei bine, iată că și porumbul este unul dintre ingedientele oferite de natură să ne satisfacă gusturile dar și să grijească de sănătatea noastră. Iată câteva beneficii pe care le are porumbul pentru sănătate.
Printre acestea includem: reglarea glicemiei, prevenirea afecțiunilor cardiace, scăderea tensiunii arteriale și prevenirea defectelor de tub neural la nou născuți. Porumbul este unul dintre cele mai populare cereale din lume și formează produsele alimentare de bază în foarte multe țări.
Porumbul este o cereală originară din sudul Mexicului. Există mai multe tipuri de porumb, în funcție de zona în care se cultivă
Porumbul nu numai că oferă caloriile necesare pentru un metabolism zilnic sănătos, dar este, de asemenea, o bogată sursă de vitamina A, B, E și multe minerale. Conținutul său ridicat de fibre joacă un rol semnificativ în prevenirea bolilor digestive precum constipația, hemoroizii și cancerul colorectal. Antioxidanții prezenți în el acționează de asemenea ca agenți anti-cancerigeni și previne boala Alzheimer.

Porumbul oferă multe beneficii pentru sănătate datorită prezenței nutrienților de calitate din interior. Pe lângă faptul că este un supliment delicios la orice masă, este bogat în fitochimicale și oferă protecție împotriva unui număr de boli cronice. Beneficiile bine cercetate, pentru sănătate ale porumbului sunt enumerate mai jos:
Previne hemoroizii. ♥
Conținutul de fibre dintr-o ceașcă de porumb este de 18,4% din cantitatea recomandată zilnic. Acest lucru ajută la atenuarea problemelor digestive, cum ar fi constipația și hemoroizii, precum și reducerea riscului de cancer de colon.
Fibrele au fost promovate de mult timp ca o modalitate de a reduce riscul de colon, dar există date insuficiente și contradictorii pentru relația fibrelor cu prevenirea cancerului, deși consumul de cereale integrale s-a dovedit a reduce acest risc. Fibrele ajută înmulțirea mișcărilor intestinale, care stimulează mișcarea peristaltică și producția de suc gastric și bilă si poate reduce șansele de a dezvolta sindromul intestinului iritabil și diaree.
Stimulează creșterea ♥
Porumbul este bogat în constituenți ai vitaminei B, în special tiamina și niacina. Tiamina este esențială pentru menținerea sănătății nervoase și a funcției cognitive. Deficitul de niacina duce la pelagra; o boală caracterizată prin diaree, demență și dermatită observată în mod obișnuit la subnutriții. Porumbul este, de asemenea, o sursă bună de acid pantotenic, care este o vitamină esențială pentru carbohidrați, proteine ​​și metabolismul lipidic în organism.
Deficiența acidului folic la femeile gravide poate duce la nașterea copiilor subponderali și poate duce, de asemenea, la defecte de tub neural la nou-născuți. Porumbul oferă un procent mare din necesarul zilnic de folat, prevenind astfel această afecțiune. Boabele de porumb sunt bogate în vitamina E, un antioxidant natural care este esențial pentru creșterea și protecția organismului împotriva bolilor.
Ajută la creșterea în greutate ♥
Porumbul este o sursă bogată de calorii. Conținutul caloric al porumbului este de 342 calorii pe 100 de grame, printre cele mai ridicate pentru cereale.
Sursa de minerale esențiale ♥
Porumbul conține minerale din abundenta. Fosforul împreună cu magneziul, manganul, zincul, fierul și cuprul se găsesc în toate soiurile de porumb. De asemenea, conține minerale ca seleniul, care sunt greu de găsit în cele mai multe diete normale. Fosforul este esențial pentru reglarea creșterii normale, sănătății osoase și funcționării renale optime. Magneziul este necesar pentru menținerea unei frecvențe cardiace normale și pentru creșterea densității minerale osoase.
Previne apariția cancerului 
Conform studiilor efectuate la Universitatea Cornell, porumbul este o sursă bogată de antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi care cauzează cancer. Spre deosebire de multe alte alimente, gătitul crește de fapt numărul de antioxidanți utilizabili în porumbul dulce. Este o sursă bogată de compus fenolic numit acid ferulic, un agent anti-cancerigen care s-a dovedit eficient în combaterea tumorilor care duc la cancer de sân și ficat. Antocianinele, găsite în porumbul purpurios, acționează și ca agenți de curățare a radicalilor liberi care cauzează cancer. Antioxidanții s-au dovedit a reduce multe dintre formele periculoase de cancer din cauza capacității lor de a induce apoptoza în celulele canceroase, lăsând celulele sănătoase neafectate. Acest lucru este deosebit de important atunci când produsele fitochimice sunt sursa antioxidanților, un alt tip de substanță chimică găsită în cantități mari în porumb.
Protejează inima ♥ (a se citi atenționarea din subsol)
Potrivit cercetătorilor, se demonstrează că uleiul de porumb are un efect anti-aterogen asupra nivelului de colesterol, reducând astfel riscul diferitelor boli cardiovasculare. Uleiul de porumb, în ​​special, este cel mai bun mod de îmbunătățire a sănătății inimii și acest lucru se datorează faptului că porumbul este aproape de o combinație optimă de acizi grași. Acest lucru permite acizilor grași omega-3 să elimine LDL-ul dăunător sau colesterolul rău și să le înlocuiască la locurile de legare. Acest lucru va reduce șansele ca arterele să se înfunde, reduce tensiunea arterială și șansele de infarct miocardic și accident vascular cerebral.
Previne anemia 
Porumbul ajută la prevenirea anemiei cauzate de o deficiență a acestor vitamine. De asemenea, are un nivel semnificativ de fier, care este unul dintre mineralele esențiale necesare pentru a forma noi celule roșii în sânge; o deficiență de fier este una dintre principalele cauze ale anemiei.
Reduce colesterolul LDL ♥
Potrivit Journal of Biochemistry Nutritional, consumul de ulei de porumb scade LDL plasmatică sau colesterolul rău prin reducerea absorbției de colesterol în organism. Așa cum am menționat mai devreme, această reducere a colesterolului LDL nu înseamnă o reducere a HDL sau a colesterolului bun, care poate avea efecte benefice asupra organismului. Acestea includ reducerea bolilor de inimă, prevenirea aterosclerozei și scăderea generală a radicalilor liberi în organism.
Îngrijirea ochilor și a pielii ♥
Porumbul galben este o sursă bogată de beta-caroten, care formează vitamina A în organism și este esențială pentru menținerea sanatatii ochilor și a pielii. Beta-carotenul este o sursă importantă de vitamină A deoarece este convertit în organism în funcție de cantitatea necesară. Vitamina A poate fi toxică dacă se consumă prea mult, așa că este posibilă o transformare a acesteia, prin transformarea beta-carotenului. Cantitatea de beta-caroten din organism care nu este transformată în vitamina A acționează ca un antioxidant foarte puternic, la fel ca toti carotenoizii, și poate combate bolile teribile precum cancerul și bolile de inimă. Acestea fiind spuse, fumatorii trebuie sa aiba grija de continutul lor de beta-caroten, deoarece fumatorii cu niveluri ridicate de beta-caroten sunt mai predispusi sa contracteze cancerul pulmonar, in timp ce nefumatorii cu un continut ridicat de beta-caroten sunt mai putin predispusi la cancerul pulmonar.
Controlează diabetul 
În ultimele decenii, lumea pare ca suferă de o epidemie de diabet. Deși mecanismul exact pentru acest lucru nu poate fi identificat, acesta este în general legat de nutriție. Studiile au arătat că consumul de boabe de porumb ajută la gestionarea diabetului zaharat non-insulino-dependent (NIDDM) și este eficient împotriva hipertensiunii. Fitochimicalele pot reglementa absorbția și eliberarea de insulină în organism.
Beneficii în cosmetică ♥
Amestecul de porumb este utilizat în fabricarea multor produse cosmetice și poate fi, de asemenea, aplicat local pentru a calma erupțiile cutanate și iritarea. Produsele din porumb pot fi utilizate pentru a înlocui produsele petroliere carcinogene, care sunt componente majore ale multor preparate cosmetice. Multe dintre cremele de piele tradiționale conțin vaselină ca un material de bază, care poate bloca adesea porii.
Cum să selectați și să păstrați porumbul?
Porumbul este ușor accesibil pe piețele din întreaga lume. Este întotdeauna bine să consumăm porumb proaspăt; totuși porumbul congelat poate fi, de asemenea, utilizat. În timp ce cumpărați porumb proaspăt, asigurațivă că nu este uscat.
Porumbul proaspat se poate pastra in recipiente etanș la frigider.
ATENȚIONĂRI:
Porumbul conține cantități mari de acizi grasi, astfel încât pentru persoanele care sunt deja expuse unui risc ridicat de boli de inimă, excesul de porumb poate exacerba condițiile de sănătate. De asemenea, porumbul se transformă frecvent în sirop de porumb cu conținut ridicat de fructoză, care este extras din porumb pentru a fi utilizat ca îndulcitor. Este mai rau decât zaharul de masă și este o cauză a obezității, putând avea și un impact negativ asupra nivelului de zahăr din sânge.

sursa: organicfacts.com

Share This:

Lasă un răspuns