Astenia de primăvară și sfaturi pentru a o preveni

Odată cu venirea primăverii, corpul nostru iese din inerția stilului de viață adaptat iernii și se pregătește pentru a face față unui nou sezon. Creșterea necesarului de energie a zilelor de primăvară poate depăși capacitatea corpului nostru de a face față acestei schimbări.
De aceea primăvara este anotimpul în care cei mai mulși începem să ne simțim obosiți, vlăguiți de energie, suntem mai stresați și devenim irascibili. Vă regăsiți? Sincer, noi da 😀
Toate acestea datorită efortului organismului de a se adapta. Costul adaptării la această schimbare sezonieră se numește astenie de primăvară.
Încă nu știm exact de ce se întâmplă. Cercetările sugerează două motive posibile: schimbările externe și schimbările interne.
Având în vedere că organismul nostru are tendința de a lua orice schimbare, internă sau externă, ca factor de stres, schimbarea sezonieră reprezintă o amenințare pentru homeostază, constanța mediului intern. Ziua devine mai lungă și mai multă lumină solară înseamnă o creștere a temperaturii și umidității și mai mult timp pentru activitate și creșterea consumului de energie. Pentru a răspunde acestor cerințe, corpul nostru lucrează din greu pentru a repara și consolida sistemul de apărare slăbit, care apare adesea în timpul iernii.
În timpul iernii, corpul nostru are un nivel scăzut de hormoni, cum ar fi serotonina datorită orelor de lumina mai scurte și a dopaminei, din cauza scăderii activității fizice. Există, de asemenea, o creștere a cortizolului. Ca rezultat, unii dintre noi se simt letargici, mai puțin motivați, lipsiți de vitalitate și obosiți, mai ales spre sfârșitul sezonului de iarnă.
Lipsa vitalității poate fi cauzată de lipsa rezervelor de vitamine din organism. De exemplu, stimulatorii de energie primară, cum ar fi vitaminele D și C, depind de disponibilitatea luminii solare și a fructelor și legumelor proaspete.
Simptomele asteniei de primăvară includ pierderea poftei de mâncare, oboseală constantă, dificultăți în atenție și concentrare, stari de somnolenta, dureri de cap, percepție senzorială modificată, reflexe lente , lipsă de motivație, dificultati de memorie, schimbarea starii de spirit, anxietatea, scaderea nivelului de energie, hipertensiune arteriala.
Beti multa apa. Apa curăță toxinele din organism și sporește metabolismul. Deshidratarea poate provoca dureri de cap și oboseală. Apa poate fi soluția cea mai simplă și cea mai eficientă pentru oboseală.
Consumați frecvent cantități mici de alimente nutritive. Asigurați-vă că cel puțin o treime din planul de masă include legume și fructe proaspete pentru vitamina C. Pentru vitamina B1, un nutrient esențial pentru sistemele nervoase și circulatorii, consumați fasole, nuci, semințe, pește, carne de porc, spanac, sparanghel.
Mulți oameni găsesc primăvara ca fiind cel mai bun și cel mai frumos sezon al anului. Ne place să observam reînnoirea totală a naturii după o iarnă lungă și rece. Acest proces natural este incredibil de frumos, dar poate avea influență atât pozitivă, cât și negativă asupra bunăstării fizice și mentale a noastră.
Sfaturi pentru o bună dispoziție și echilibru:
mâncați un mic dejun bun, împreună cu câteva mese mici și gustări sănătoase pe tot parcursul zilei. E mai bine decât să mănânci două sau trei mese mari. Încercați să limitați mărimea meselor la 300 de calorii.
Consumați multe alimente bogate în fibre cum ar fi cerealele integrale, pâinea integrală de grâu și legumele. Acestea ajută la stabilizarea zahărului din sânge.
Reduceți aportul de alimente grase. Pentru a îmbunătăți funcția glandelor suprarenale, care influențează modul în care metabolizați substanțele nutritive, nu trebuie să aveți mai mult de 10 procente de grăsimi saturate în dieta dumneavoastră.
Consumul de spanac o dată pe zi este un remediu vechi pentru ameliorarea oboselii și știm cu toții ce a făcut pentru Popeye. Spanacul conține potasiu, precum și multe vitamine B, toate acestea fiind importante pentru metabolismul energetic.
Ginsengul este un remediu vechi pentru oboseala. Căutați un supliment care conține cel puțin 4 procente de ginsenoside și luați două capsule de 100 miligrame pe zi. Acest remediu pe bază de plante stimulează sistemul nervos și vă va ajuta să vă protejați corpul de ravagiile stresului.
Încercați să luați 400 miligrame de magneziu în fiecare zi. Acest mineral este implicat în sute de reacții chimice din organism. Acesta joacă un rol în schimbarea proteinelor, grăsimilor și carbohidraților în surse de energie. O ușoară deficiență poate fi cauza oboselii la unii oameni.
Ginkgo îmbunătățește fluxul de sânge către creier, ceea ce vă poate face să vă simțiți mai atent și mai puțin obosit. Luați 15 picături de tinctură de ginkgo dimineața.
Luați în considerare si suplimentele de aminoacid l-carnitină.
Coenzima Q10 o substanță produsă de organism, ajută și mitocondriile dvs. să produca energie. Luați 30 de miligrame de două ori pe zi, la micul dejun și masa de prânz. Cel mai bine absorbit când este luat împreună cu alimentele. Coenzima Q10 se găsește, de asemenea, în anumite alimente, inclusiv nuci și uleiuri.

Share This:

Lasă un răspuns