Care sunt beneficiile consumului de migdale?

Foarte multe persoane se întreabă care este beneficiul consumului de migdale, mai ales pentru ca acestea conțin controversata Vitamina B17 în urma căreia s-au nascut fel și fel de conspirații.
Studiile arată că un consum zilnic de 30gr de migdale ne-ar putea reduce la jumătate riscul de maladii cardiovasculare, atunci când acestea înlocuiesc alimentele bogate în acizi grași saturați. De asemenea, migdalele sunt ideale ca gustare și protejează iniima, oasele și creierul.

Printre alte beneficii ale consumului de migdale enumerăm:

⇨ Reduc riscul de atac de cord;
⇨ Scad concentrația de cholesterol “rău”(LDL). Acest beneficiu este pus pe seama conținutului de fitosteroli, compuși care reduc grăsimile din sânge;
⇨ Protejează peretele arterial, datorită flavonoizilor, care lucrează mână-n mână cu vitamina E;
⇨ Contribuie la sănătatea oaselor și a dinților, prin intermediul fosforului conținut;
⇨ Grăsimile sănătoase din migdale ajută la scăderea în greutate;
⇨ Mențin echilibrul glicemic și nu duc la creșterea nivelului de insulină din sânge;
⇨ Asigură buna funcționare a creierului grație riboflavinei și L-carnitinei, compuși care scad și riscurile apariției bolii Alzheimer;
⇨ Mențin sănătatea sistemului nervos;
⇨ Au efect alcalin în organism, ceea ce reduce riscul apariției osteoporozei;
⇨ Stimulează imunitatea și protejează împrotriva îmbătrânirii premature cauzate de excesul de radicali liberi, datorită conținutului mare de vitamina E cu efect antioxiodant;
⇨ Sunt o sursă bună de mangan, mineral important pentru mușchi, nervi, oase;
⇨ Conțin și Bor, un mineral care ar putea să prevină cancerul de prostată.

Datorită acestor beneficii consumul de migdale este în creștere acestea fiind servite în diverse forme. Servim migdalele în salată, ne bucurăm de pate de migdale, de băutură pe bază de migdale (lapte de migdale), și totodată sunt incluse în multiple rețete vegane, delicioase şi sănătoase.

De obicei migdalele se consumă în stare crudă deoarece dacă acestea nu sunt procesate termic (prăjite sau fierte), ele îşi păstrează toţi nutrienţii, vitaminele şi enzimele. Însă modalitatea optimă de a consuma migdalele este hidratarea. Asta înseamnă că, de fiecare dată când dorim să pregătim ceva cu migdale, trebuie să le lăsăm la hidratat cu cel puţin 8h înainte. Acest lucru duce la o „trezire” a nutrienților și a vitaminelor din ele, fiind mult mai ușor de digerat.

În legatură cu amigdalina (Vitamina B17) conținută de migdale, sunt unele studii care arată că în cantități excesive aceasta devine toxică și dăunătoare organismului prin sintetizarea acesteia în cianuri, dar și studii care arată că forma ceanurilor sintetizate de ficat din amigdalină nu este nocivă pentru organism, ba mai mult, combate și tratează cancerul.

Așadar, ca și surse de informare părerile sunt împărțite, singurii care pot lua decizia consumului fiind dvs. Noi putem spune doar ca ne sunt dragi și consumăm migdalele, atât în forma lor naturala(uscate) cât și rehidratate în diverse preparate.

Multă sănătate!

Share This:

Publicat de

Vascuta Cristina

Consultant naturopat la Magazin Naturist Inima Verde

Lasă un răspuns