Ce sunt bamele, beneficii și cum se pot consuma.

Ce sunt bamele?
Numele științific al acestei plante interesante este Abelmoschus esculentus, iar originea este încă neclară.
Bamele sunt frecvent utilizate în feluri de mâncare din Caraibe și China, iar popularitatea lor crește tot timpul, în special datorită diverselor utilizări. Aceste legume pot fi folosite ca legume murate, ca ingredient în supe, mâncăruri și, de asemenea, utilizată pentru uleiul său, care poate fi extras și utilizat ca ulei vegetal.

Printre beneficiile pentru sănătate ale bamelor includem capacitatea lor de a îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv, de a stimula sănătatea pielii, de a proteja sănătatea copiilor, de a preveni anumite tipuri de cancer și de a întări oasele. De asemenea, îmbunătățește sănătatea cardiovasculară, reduce nivelul total de colesterol, ajută sistemul imunitar, reduce tensiunea arterială și protejează sănătatea inimii.
Aport nutrițional:
Bamele nu pot fi cele mai convenționale legume din grădină, dar au un conținut bogat de vitamine și minerale, inclusiv vitaminele A, B, C, E și K, precum și calciu, fier, magneziu, potasiu și zinc. În plus, bamele conțin niveluri ridicate de fibre mucilaginoase. Cea mai mare parte a beneficiilor pentru sănătate ale bamelor se datorează mineralelor, vitaminelor și compușilor organici care se găsesc în acestea.

Să discutăm în detaliu diferitele beneficii pentru sănătate ale bamelor.
Îmbunătățește digestia:
Poate că cea mai bună parte a adăugării bamelor in dieta ta este creșterea semnificativă pe care o poate avea asupra consumului total de fibre. Acest lucru înseamnă că mișcările intestinale sunt mai regulate și există o reducere a problemelor gastro-intestinale, cum ar fi balonare, crampe, constipație și exces de gaze. De asemenea, ajută la prevenirea diareei. Mai mult, conținutul său de fibre poate ajuta la eliminarea excesului de colesterol din organism și controlează rata în care zahărul este absorbit în organism.
Îmbunătățește vederea:
Bamele au un conținut foarte ridicat de vitamina A și componente antioxidante precum beta-caroten, xantină și luteină. Antioxidanții sunt compuși puternici care distrug sau neutralizează radicalii liberi, care sunt produsele secundare periculoase ale metabolismului celular. Radicalii liberi sunt responsabili pentru degradarea celulelor în organism, inclusiv pentru cei responsabili de vedere. Adaugand bamele în dieta ta, îți poți proteja ochii împotriva degenerării maculare și a cataractei.
Îngrijirea pielii:
Antioxidanții din vitamina A sunt, de asemenea, capabili să protejeze sănătatea pielii, prin promovarea vindecării mai rapide, reducerea aspectului cicatricilor și a acneei și eliminarea ridurilor. Acest lucru se datorează faptului că antioxidanții sunt capabili să neutralizeze radicalii liberi care ar fi putut afecta celulele pielii.
Îmbunătățește imunitatea:
Diferitele componente antioxidante din bame fac foarte benefică lupta împotriva radicalilor liberi, dar datorita conținutului ridicat de vitamina C imunitatea organismului este stimulată. Această vitamină poate stimula sistemul imunitar pentru a crea celulele albe din sânge, care pot combate alți agenți patogeni străini și materii din organism care pot slăbi sistemul imunitar.
Reduce tensiunea arterială:
Bamele reprezinta o sursă bună de vitamine și minerale, inclusiv potasiu, care reprezinta un aspect esențial al sănătății umane. Potasiul este necesar pentru a menține un echilibru adecvat al lichidului în organism deoarece echilibrează sodiul. În plus, potasiul ajută la relaxarea vaselor de sânge și a arterelor, ceea ce reduce, prin urmare, tensiunea arterială și reduce presiunea asupra sistemului cardiovascular. Aceasta înseamnă că coagularea și ateroscleroza vor fi mult reduse.
Atenționare:
Un lucru pentru care trebuie să-ți faci griji cu privire la consumul de bame este nivelul lor ridicat de oxalați. Oxalații pot agrava condițiile asociate bolilor de rinichi sau bila. Prăjirea bamelor poate crește, de asemenea, aportul de colesterol pentru a doua zi, astfel încât gătitul în alte moduri este înțelept dacă doriți să mențineți un echilibru bun al colesterolului.

sursa: organicfacts.com

Share This:

Lasă un răspuns