Obișnuiești să bei cafea? Atunci trebuie să citești asta.

Unele dintre cele mai impresionante beneficii pentru sănătate ale cafelei includ capacitatea sa de a îmbunătăți sănătatea cognitivă, de a proteja sistemul cardiovascular, de a reduce șansele de a dezvolta diabet zaharat, de a ajuta la scăderea în greutate, de a crește nivelul de energie, de a crește protecția hepatică si protejează împotriva anumitor tipuri de cancer.
Cunoscută în întreaga lume pentru diversitatea gustului și a naturii sale stimulatoare, cafeaua este una dintre cele mai populare băuturi de pe planetă, cu 100 de milioane de consumatori zilnic numai în Statele Unite. Milioane de cești de cafea sunt consumate în fiecare zi in întreaga lume.
Estimările au dus la un total de 500 de miliarde de cești în fiecare an. Când ceva este universal celebrat și plăcut, trebuie să existe ceva în afară de un impuls energetic și un gust bine amestecat.
Cafeaua arabică este cea mai frecvent utilizată, dar există multe alte varietăți diferite, în funcție de regiuniile lumii.
Cafeaua reprezintă exportul agricol de top pentru 12 țări ale lumii și, în ciuda naturii sale ușor acide și dependente, continuă să fie cerută din Japonia în New Jersey în cantități masive. Din punct de vedere istoric, a fost înregistrată mai întâi ca o băutură cu puțin peste 500 de ani în urmă, pornind de pe peninsula arabă, dar există speculații că folosirea sa ca băutură stimulativă se întinde pe mai mult de 1000 de ani în diferite culturi antice și indigene.
Valoarea nutritivă a cafelei:
Boabele de cafea au compuși organici importanți și substanțe nutritive, inclusiv o gamă de vitamine din complexul B, riboflavină, acid pantotenic și niacină, precum și potasiu, mangan și magneziu. Poate cel mai important, conține cafeină, care are o gamă largă de beneficii pentru sănătate atunci când este consumată cu moderatie și la momentele potrivite în timpul zilei.
Beneficiile cafelei pentru sănătate:
Sănătatea creierului: Este cunoscut faptul ca ajuta la accentuarea focusului si creste atentia prin stimularea creierului cu cofeina. S-a demonstrat că procesul regulat de băut cafea cu cafeină protejează sănătatea cognitivă și previne degradarea mentală pe măsură ce îmbătrânim. De fapt, studiile au arătat că persoanele în vârstă care consumă cafea regulat si cu moderatatie sunt cu 60% mai puține probabilitati să dezvolte Alzheimer și demență.
Sănătatea cardiovasculară: Deși prea multă cofeină poate afecta sistemul cardiovascular, cercetările au arătat că băutorii obișnuiți cu cafea își pot reduce riscul de a avea un accident vascular cerebral, iar la femei, cafeaua pare să diminueze riscul bolilor de inimă. Deși poate crește tensiunea arterială, este mai mult un efect secundar temporar decât un efect permanent.
Prevenirea diabetului zaharat: Acesta este un beneficiu relativ nou descoperit despre cafea, dar în ultimii ani studiile au arătat că persoanele care consumă în mod regulat băutura au șanse de 23-50% mai mici de a dezvolta diabet. Studiul a acoperit aproape o jumătate de milion de oameni și a returnat câteva rezultate foarte interesante. Acest lucru se poate datora efectelor de suprimare a apetitului sau faptului că pur și simplu vă energizeaza și va face mai activi, ajutând la reducerea factorilor de risc pentru diabet.
Metabolism: Unul dintre rolurile cele mai esențiale ale vitaminelor B din organismul nostru este de a reglementa și de a ghida activitatea metabolică. Prin nivelurile semnificative de niacină, acid pantotenic și riboflavină cafeaua ne ajută să optimizăm eficiența metabolică, astfel încât să folosim eficient nutrienții, să menținem niveluri echilibrate de hormoni și, în general, să ne menținem buna funcționare a organismului.
Pierdere în greutate: Un alt beneficiu al cafelei este că energizează oamenii ,îi ajută să se activeze și să ardă mai repede calorii. Natura stimulatoare reală a cofeinei accelerează rapid metabolismul organismului și crește arderea caloriilor atunci când consumam cafea.
În plus, cafeaua acționează ca un supresor al apetitului, astfel încât să vă puteți liniști pofta și să rămâneți fermi în scopurile dvs. de dieta cu o ceașcă de partea voastră!
Maximizați obiectivele de fitness: Mulți oameni care lucrează în mod regulat sau se antrenează în sala de sport folosesc cafeaua ca o ultimă explozie de energie, astfel încât să poată profita la maximum de antrenament.
Protecția împotriva ficatului: Deși aceasta este încă o zonă care este puternic cercetată, consumul de cafea a fost legat de sănătatea ficatului, în special în prevenirea cirozei, hepatitei și a bolii hepatice grase. Un studiu a arătat că, consumul regulat de cafea a dus la o șansă redusă cu 80% a dezvoltării cirozei hepatice.
Prevenirea cancerului: Se pare că toată lumea caută întotdeauna ceva magic anti-cancer, deoarece boala este una dintre cele mai ucigătoare și răspândite pe planetă. Cafeaua nu este considerată în mod tradițional ca anti-cancerigenă, dar a fost legată în mod specific de două tipuri de prevenire a cancerului – cancerul hepatic și colorectal, care sunt cele de-a treia și a patra cea mai periculoasă formă de cancer.
Depresia și dispoziția: Efectele naturale ale cafelei sunt energizarea și activarea minții și a corpului. Acest lucru poate face minuni pentru cineva care suferă de depresie și chiar a fost corelat cu o reducere a tendințelor suicidare. Cu toate acestea, cafeaua a fost corelata si cu tulburari de anxietate și schimbări de dispoziție dacă este consumată în exces.

Amintiți-vă: Totul cu moderatie!

sursa: organicfacts.com

Share This:

Lasă un răspuns