Cireșele, un adevărat deliciu al naturii, plin de beneficii pentru sănătate!

Beneficiile pentru sănătate ale cireșelor includ o viziune îmbunătățită, un sistem imunitar mai puternic, scutirea de infecții și o digestie îmbunătățită. Sunt bogate în proprietăți antiaging și antioxidante, care ajută la prevenirea multor tulburări.

Cireșele, care au numele științific Prunus Avium, sunt unele dintre cele mai romantice fructe. Le găsiți invariabil pe cărți de felicitări, poezii și povestiri de dragoste, în timp ce florile de cireșe sunt asociate în mod tradițional cu nașterea, căsătoria, punctele de cotitură și chiar moartea eroilor și eroinelor. În afară de toate acestea, ele sunt consumate în întreaga lume și sunt adesea o aromă sau un ingredient preferat.

Culoarea lor vibrantă și gustul tangios sunt indicatori ai beneficiilor de sănătate la fel de vibrante și magice pe care aceste fructe mici le conțin. Să explorăm exact ce beneficii de sănătate au aceste fructe:

Radicalii liberi: Ca și celelalte fructe de pădure, cireșele sunt bogate in antioxidanți, cum ar fi vitamina C și flavonoide. Acestea neutralizează efectiv radicalii liberi și ne protejează de toate afecțiunile asociate cu îmbătrânirea sau acțiunea oxidanților, cum ar fi slăbirea inimii și a sistemului nervos, pierderea vederii, degenerarea maculară, pierderea părului, încrețirea pielii, pierderea libidoului, cancer al colonului și al prostatei. Cireșele pot ajuta, de asemenea in insomnie, tulburări nervoase și multe alte disconforturi mintale. Antioxidanții, cum ar fi carotenoizii și flavonoidele (antociani), remediază daunele provocate de radicalii liberi și le neutralizează, astfel încât aceștia nu sunt capabili să facă mai mult rău asupra sistemelor organismului.

Infecții și imunitate: În afară de protejarea împotriva deteriorării radicalilor liberi, antioxidanții (vitamina C, carotenoizii și flavonoidele) stimulează imunitatea și ne protejează de infecțiile bacteriene, virale și fungice, în special cele ale colonului, tractului urinar, intestinelor și sistemului excretor, precum și in tuse și răceală. Ele sunt, de asemenea, foarte eficiente în protejarea împotriva gripei și in febră.

Cireșele și cancerul: Flavonoidele, carotenoizii și vitaminele precum vitamina A și vitamina C sunt compuși anticancerigeni foarte puternici. Ei inhibă în mod eficient creșterea celulelor canceroase și previne declanșarea unor noi creșteri canceroase, radicalii liberi fiind principalul vinovat.

Îngrijirea ochilor: Din nou, antioxidanții din cireșe joacă un rol important. Protejează ochii împotriva oricăror daune provocate de radicalii liberi și îmbătrânire, cum ar fi pierderea vederii, degenerarea maculară și uscăciunea, precum și calmarea ochilor, reduce inflamația și ajută la menținerea presiunii oculare corespunzătoare. De asemenea, protejează ochii împotriva infecțiilor obișnuite.

Funcțiile creierului și sistemul nervos: Flavonoidele si carotenoizii sunt foarte eficienti in imbunatatirea eficientei creierului, imbunatatind memoria si mentinandu-l activ.

Poți să rămâi inteligent chiar și la nouăzeci de ani. Proprietățile antioxidante ale cireșelor protejează sistemul nervos de tulburările legate de vârstă. Astfel, acestea pot fi utile în tratarea tulburărilor nervoase cum ar fi boala Alzheimer, boala Parkinson, depresia, dezamăgirea, anxietatea excesivă și stresul cronic.

Constipație și digestie: În timp ce fibrele din cireșe ajută la ameliorarea constipației, acidul din ele ajută digestia. Din nou, antioxidanții din cireșe păstrează sistemul digestiv în ordine. Flavonoidele stimulează sucurile digestive și bila, în timp ce vitaminele ajută la absorbția adecvată a nutrienților.

Boli de inimă: nutrienții din cireșe, cum ar fi vitaminele, antioxidanții (flavonoidele și carotenoizii) și mineralele precum fosforul sunt excelenți cardio-protectori. Protejează inima de aproape toate daunele produse de oxidanți. Ele ajută la menținerea ritmului cardiac adecvat, împiedică întărirea vaselor de sânge și reducerea colesterolului și a tensiunii arteriale, reducând astfel riscul atacurilor de inimă. De asemenea, ele întăresc mușchiul cardiac.

Alte beneficii: Cu cât cireșele sunt mai întunecate, cu atât sunt mai sănătoase și mai benefice pentru că sunt mai bogate în antioxidanți. Fructoza din cireșe furnizează energie fără a afecta pacienții diabetici. Cireșele împiedică infectiile orale și respirația urâtă.

Ele sunt chiar eficiente în protejarea dumneavoastră de infecții sezoniere cum ar fi tusea, frigul, variola, oreionul și rujeola. Beneficiile pentru sănătate și modalitățile de a mânca aceste fructe puternice sunt aproape nelimitate, deci bucurați-vă!

Sursa: organicfacts.net

Share This:

Lasă un răspuns