Aromate și cu beneficii pentru sănătate, căpșunile sunt de-a dreptul irezistibile.

Beneficiile pentru sănătate ale căpșunilor includ îngrijirea îmbunătățită sanatatii ochilor, funcționarea corectă a creierului, prevenirea hipertensiunii arteriale, artrita, guta și diferite boli cardiovasculare. Conținutul impresionant de polifenoli și antioxidanți din căpșuni ajuta la îmbunătățirea sistemului imunitar, prevenirea diferitelor tipuri de cancer și reducerea semnelor de îmbătrânire prematură.

Aceste fructe de padure, cu aspectul lor tentant și gustul spectaculos, și-au asigurat locul în lista de fructe preferate a multor oameni cu foarte mult timp în urmă. Căpșunile au denumirea științifică comună de Fragaria, dar există diferite sufixe pentru diferite soiuri, cum ar fi Fragaria Vesca pentru căpșuni sălbatice și Fragaria Orientalis pentru căpșunile din est. Căpșunile cresc în tufișuri și sunt unele dintre cele mai delicioase fructe de sezon care vă ajută la mentinerea sănătatii.

Au fost pentru prima dată cultivate ca fructe de grădină în Franța în secolul al XVIII-lea. Cu toate acestea, acestea au fost prezente și în culturile din America de Sud cu mult timp in urma.
Căpșunile sunt utilizate în mod extensiv în produsele alimentare, inclusiv înghețate, gemuri, jeleuri, siropuri, produse de cofetărie, ciocolată și chiar și în medicamente pentru aroma, gustul și culoarea lor extraordinar de bogate. Acestea pot fi, de asemenea, consumate proaspete. Stim ca toate fructele, in special fructele de padure si cele cu culori exotice, sunt bogate in antioxidanti, ceea ce inseamna ca sunt o bogatie imensa pentru sanatatea ta si protectia organismului fata de atacuri toxice.

Valoarea nutritivă a căpșunilor:
În plus față de antioxidanți, au și alți nutrienți, vitamine și minerale care contribuie la sănătatea generală. Acestea includ acid folic, potasiu, mangan, fibre dietetice și magneziu. De asemenea, sunt extrem de bogate în vitamina C!
Împreună, aceste componente sunt responsabile de beneficiile copleșitoare ale căpșunilor pentru sanatatea organismului.

Beneficiile pentru sănătate ale căpșunilor:

Îngrijirea ochilor: Motivele principale pentru aproape toate problemele legate de sanatatea ochilor sunt radicalii liberi sau deficiența anumitor substanțe nutritive. Cu o vârstă crescută și o lipsă a acestor substanțe nutritive protectoare, oxidanții nocivi sau radicalii liberi pot provoca leziuni grave asupra ochilor, cum ar fi ochii excesiv de uscați, degenerarea nervilor optici, degenerarea maculară, defectele vizuale și creșterea sensibilității la infecții.
Antioxidanții, cum ar fi flavonoidele, produsele fitochimice fenolice și acidul elagic, toate prezente în căpșuni, pot contribui la evitarea acestor situații în mare măsură. Căpșunile sunt utile deoarece conțin potasiu, si ajută la menținerea presiunii oculare corecte.

Sistemul imunitar: Sistemul imunitar este prima linie de apărare a organismului împotriva infecțiilor, a acțiunii microbiene și a unei game largi de alte afecțiuni potențial dăunătoare și periculoase care pot afecta corpul nostru. Vitamina C este un booster imens pentru sistemul imunitar și a fost mult timp cunoscută ca un remediu util pentru răcelile comune și tuse. Vitamina C stimulează, de asemenea, activitatea celulelor albe din sânge, prima linie de apărare a organismului împotriva toxinelor și a corpurilor străine. Vitamina C este, de asemenea, un antioxidant, ceea ce înseamnă că neutralizează radicalii liberi, produsele secundare nocive ale metabolismului celular care sunt create constant în corpul nostru. Acești radicali liberi sunt responsabili pentru mutarea ADN a celulelor sănătoase în celule bolnave sau canceroase și sunt ulterior responsabili pentru o serie de boli, inclusiv boli de inimă și diferite forme de cancer. O singură porție de căpșuni are aproximativ 150% din necesarul zilnic de vitamina C!

Artrita și gută: Degenerarea mușchilor și a țesuturilor, uscarea fluidului care ajută la creșterea mobilității articulațiilor și acumularea de substanțe și acizi toxici (cum ar fi acidul uric) în organism sunt unele dintre efectele negative ale radicalilor liberi. Acestea sunt principalele cauze ale artritei și gutei. Căpșunile, cu conținutul lor impresionant de antioxidanți, pot contribui efectiv la eliminarea acestor pericole pentru sănătate pentru totdeauna.

Cancer : vitamina C, acid folic, antocianine, quercetin și kaempferol sunt doar câteva din multele flavonoide din căpșuni care au proprietăți antioxidante și anticancerigene. Împreună, ele formează o linie excelentă de apărare pentru combaterea cancerului și a creșterii tumorilor. Consumul zilnic de căpșuni este legat de o reducere drastică a prezenței și a metastazelor celulelor canceroase periculoase.

Functia creierului: Din pacate, se intampla foarte frecvent ca bătrânii să-și piardă memoria și să nu-si poata controla anumite activități, mușchi și membre. Acest lucru se datorează îmbătrânirii naturale sau premature a creierului și a sistemului nervos. De fapt, radicalii liberi sunt agenții responsabili de semnele îmbătrânirii, deoarece au un efect advers asupra ambelor sisteme. Datorită activității radicalilor liberi, țesuturile cerebrale încep să degenereze și nervii devin mai slabi. Din fericire, căpșunile vă pot ajuta să evitați aceste condiții neprevăzute din viață.

Vitamina C și produsele fitochimice din căpșuni neutralizează efectele acestor oxidanți și întăresc sistemul. Mai mult, căpșunile sunt bogate în iod, care sunt foarte utile pentru reglarea funcționării corecte a creierului și a sistemului nervos. Potasiul, care se găsește în cantități semnificative în căpșuni, a fost, de asemenea, legat de îmbunătățirea funcției cognitive prin creșterea fluxului sanguin către creier.
Există un motiv bun pentru care bananele și căpșunile sunt considerate „alimente pentru creier”!

Tensiunea arterială ridicată: Căpșunile sunt bogate în potasiu și magneziu, ambele fiind eficiente în scăderea tensiunii arteriale ridicate cauzate de sodiu și de alți factori de risc. Potasiul este un vasodilatator, ceea ce înseamnă că reduce hipertensiunea și rigiditatea arterelor și a vaselor de sânge, reducând astfel tensiunea arterială, ușurând circulația sângelui în diferite părți ale corpului, oxigenându-le astfel și menținându-le la maxim potențialul.

Boli cardiace: conținutul ridicat de fibre, acidul folic, lipsa grăsimilor și nivelurile ridicate de antioxidanți, cum ar fi vitamina C și acele produse fitochimice formează un pachet de sănătate ideal, deoarece reduc în mod eficient colesterolul în artere și vase. Complexul de vitamine B prezente în căpșuni întăresc mușchiul cardiac și conduc la o mai bună funcționare a inimii.
Data viitoare când cauti ceva dulce, infigete în niște căpșuni suculente și bucurate de avantajele pe care le au pentru tine!

Share This:

Lasă un răspuns