Beneficiile porumbului și ale fulgilor de porumb.

Fulgii de porumb, includ în beneficiile asupra sănătății controlul diabetului, prevenirea bolilor cardiace, scăderea hipertensiunii și prevenirea defectelor tubului neural la naștere. Porumbul este unul dintre cele mai populare cereale din lume și formează produsele alimentare în multe țări, inclusiv Statele Unite, UE, și multe țări africane.
Miezul boabelor este cele care deține majoritatea substanțelor nutritive din porumb și sunt cele mai frecvent consumate părți ale acestuia. Boabele pot avea mai multe culori, în funcție de locul în care se cultivă și de ce specie sau varietate se întâmplă să fie. O altă variantă genetică, numită porumb dulce, are mai mult zahăr și mai puțin amidon în materialul nutritiv.
Valoarea nutritivă a porumbului:
Porumbul nu numai că oferă caloriile necesare pentru un metabolism zilnic sănătos, dar este, de asemenea, o bogată sursă de vitamina A, vitamina B, vitamina E și multe minerale. Conținutul său ridicat de fibre asigură faptul că acesta joacă un rol semnificativ în prevenirea bolilor digestive precum constipația și hemoroizii, precum și cancerul colorectal. Antioxidanții prezenți în porumb, de asemenea, acționează ca agenți anti-carcinogeni și previne boala Alzheimer.

BENEFICIILE PORUMBULUI ASUPRA SĂNĂTĂȚII:

Porumbul oferă multe beneficii pentru sănătate datorită prezenței nutrienților de calitate din interiorul boabelor. Pe lângă faptul că este un supliment delicios la orice masă, este, de asemenea, bogat în produse fitochimice și oferă protecție împotriva unui număr de boli cronice. Unele dintre beneficiile bine cercetate și răspândite pentru sănătate ale porumbului sunt enumerate mai jos.

Sursa bogată de calorii: Porumbul este o sursă bogată de calorii și este o bază a obiceiurilor alimentare în multe populații. Conținutul caloric al porumbului este de 342 calorii pe 100 de grame, care este printre cele mai ridicate pentru cereale. Acesta este motivul pentru care porumbul este adesea un elemnt care ajută la creștere rapidă în greutate, iar conținutul ridicat de calorii face vitală supraviețuirea a zeci de națiuni agricole.

Reduce riscul hemoroizilor și al cancerului colorectal: Conținutul de fibre dintr-o ceașcă de porumb este de 18,4% din cantitatea recomandată zilnic. Acest lucru ajută la ameliorarea problemelor digestive, cum ar fi constiparea și hemoroizii, dar și reducerea riscului de cancer de colon. Fibrele din acestea au fost promovate de mult timp ca o modalitate de a reduce riscul de cancer de colon, dar există date insuficiente și contradictorii pentru relația fibrelor cu prevenirea cancerului, deși consumul de cereale integrale, în ansamblu, sa dovedit a reduce acest risc. Fibrele ajută la înmulțirea mișcărilor intestinale, care stimulează mișcarea peristaltică și chiar stimulează producerea sucului gastric și a bilei. Se poate consuma, de asemenea, în vrac la scaune excesive, deoarece poate reduce șansele de Sindromul Colonului Iritabil (IBS) și diareea.

Fulgii de porumb, sursă de vitamine: Porumbul este bogat în constituenți ai vitaminei B, în special Thiamin și Niacin. Tiamina este esențială pentru menținerea sănătății nervoase și a funcției cognitive. Deficitul de Niacin duce la Pellagra; O boală caracterizată prin diaree, demență și dermatită observată în mod obișnuit la pacienții subnutriți. Porumbul este, de asemenea, o sursă bună de acid pantotenic, care este o vitamină esențială pentru carbohidrați, proteine ​​și metabolismul lipidic în organism. Deficiența acidului folic la femeile gravide poate duce la nașterea sugarilor subponderali și poate duce, de asemenea, la defecte de tub neural la nou-născuți. Porumbul oferă un procent mare din necesarul zilnic de folat, în timp ce boabele de porumb sunt bogate în vitamina E, un antioxidant natural care este esențial pentru creșterea și protecția organismului împotriva bolii.

Oferă minerale necesare: Porumbul conține minerale abundente, care aduc beneficii organismului în mai multe moduri. Fosfor, împreună cu magneziu, mangan, zinc, fier și cupru se găsesc în toate soiurile de porumb. De asemenea, conține minerale ca seleniul, care sunt greu de găsit în cele mai multe diete normale. Fosforul este esențial pentru reglarea creșterii normale, sănătății osoase și funcționării optime a rinichilor. Magneziul este necesar pentru menținerea unei frecvențe cardiace normale și pentru creșterea rezistenței osoase.

Proprietăți antioxidante: Conform studiilor efectuate la Universitatea Cornell, porumbul este o sursă bogată de antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi ce cauzează cancer. De fapt, spre deosebire de multe alte alimente, gătitul acestuia crește de fapt cantitatea de antioxidanți utilizabili din porumbul dulce. Porumbul este o sursă bogată de compus fenolic numit acid ferulic, un agent anti-cancerigen care sa dovedit a fi eficient în combaterea tumorilor care duc la cancer la sân, precum și cancer la ficat. Antocianinele, găsite în porumbul purpurios, acționează de asemenea ca agenți de curățare și eliminatori ai radicalilor liberi care cauzează cancer. Antioxidanții s-au dovedit a reduce multe dintre cele mai periculoase forme de cancer din cauza capacității lor de a induce apoptoza în celulele canceroase, lăsând celulele sănătoase neafectate. Acest lucru este deosebit de important atunci când produsele fitochimice sunt sursa antioxidanților, care este un alt tip de substanță chimică găsită în cantități mari în porumb.

Protejarea inimii: Potrivit cercetătorilor, s-a arătat că uleiul de porumb are un efect anti-aterogen asupra nivelului de colesterol, reducând astfel riscul diferitelor boli cardiovasculare. Uleiul de porumb, în ​​special, este cea mai bună cale de a crește sănătatea inimii, iar acest lucru se datorează faptului că porumbul este aproape de o combinație optimă de acizi grași. Acest lucru permite acizilor grași omega-3 să elimine colesterolul rău (LDL) în timp ce nu elimină HDL. Acest lucru reduce șansele de înfundare a arterelor, reduce tensiunea arterială și va scădea pericolul de infarct miocardic și accident vascular cerebral.

Previne anemia: porumbul ajută la prevenirea anemiei cauzate de deficiența de vitamine. Porumbul are, de asemenea, un nivel semnificativ de fier, care este unul dintre mineralele esențiale necesare pentru a forma noi celule roșii din sânge; O deficiență în fier este una dintre principalele cauze ale anemiei.

Reduce nivelul colesterolului LDL: Potrivit Jurnalului Nutrițional de Biochimie, consumul de ulei din coji de porumb scade colesterolul LDL din plasmă prin reducerea absorbției colesterolului în organism. Așa cum am menționat mai devreme, această reducere a colesterolului LDL nu înseamnă o reducere a colesterolului HDL, care este considerat „colesterol bun” și poate avea o varietate de efecte benefice asupra organismului, inclusiv reducerea bolilor cardiace, prevenirea aterosclerozei și o barieră generală împotriva radicalilor liberi în întregul corp.

Conținutul de vitamină A: Porumbul galben este o sursă bogată de beta-caroten, care formează vitamina A în organism și este esențială pentru menținerea unei bune viziuni și a pielii. Beta-carotenul este o sursă excelentă de vitamină A, deoarece este transformată în organism, dar numai în cantitățile pe care organismul le cere. Vitamina A poate fi toxică dacă se consumă prea mult, așa că derivarea vitaminei A prin transformarea beta-carotenului este ideală. Vitamina A va fi de asemenea benefică pentru sănătatea pielii și a membranelor mucoase, precum și pentru stimularea sistemului imunitar.
Cantitatea de beta-caroten din organism care nu este transformată în vitamina A acționează ca un antioxidant foarte puternic, la fel ca toți carotenoizii, și poate combate bolile teribile precum cancerul și bolile de inimă. Acestea fiind spuse, fumatorii trebuie sa fie atenti la continutul lor de beta-caroten, deoarece fumatorii cu niveluri ridicate de beta-caroten sunt mai predispusi sa contracteze cancerul pulmonar, in timp ce nefumatorii cu un conținut ridicat de beta-caroten sunt mai puțin predispuți să contracteze cancerul pulmonar.

Controlează diabetul zaharat și hipertensiunea arterială: În ultimele decenii, lumea a părut să sufere de o epidemie de diabet zaharat. Deși mecanismul exact pentru acest lucru nu poate fi identificat, se presupune, în general, că se referă la nutriție. Consumul mai multor fructe și legume organice, cum ar fi porumbul, a fost considerat a fi o revenire la un stil mai vechi de dietă și a fost legat de semnele reduse de diabet. Studiile au arătat că, consumul de sâmburi de porumb ajută la administrarea diabetului zaharat non-insulino-dependent (NIDDM) și este eficient împotriva hipertensiunii datorate prezenței de fitochimice fenolice în porumbul întreg. Phytochemicals poate reglementa absorbția și eliberarea de insulină în organism, care poate reduce șansa unor crize pentru pacienții cu diabet zaharat și îi ajută să mențină un stil de viață mai normal.

Beneficiile cosmetice: Amidonul de porumb este utilizat în fabricarea multor produse cosmetice și poate fi, de asemenea, aplicat local pentru a calma erupțiile și iritațiile cutanate. Produsele din porumb pot fi folosite pentru a înlocui produsele petroliere carcinogene, care sunt componente majore ale multor preparate cosmetice. Multe dintre cremele de piele tradiționale conțin vaselină ca material de bază, care poate bloca adesea porii și astfel să facă și mai rău pielii dvs.
Cum să selectați și să păstrați porumbul?
Porumbul este ușor accesibil pe piețele din întreaga lume. Este întotdeauna bine să consumăm porumb proaspăt, deși porumbul congelat poate fi, de asemenea, utilizat. În timp ce cumpărați porumb proaspăt, asigurați-vă că boabele nu sunt uscate. De asemenea, consumați boabe proaspete în câteva zile pentru a vă asigura un gust bun. Pentru depozitarea boabelor proaspete, puteți păstra mătasea și depozita în recipientele etanșe la frigider.
Câteva cuvinte de avertizare: Porumbul conține cantități mari de acid gras, astfel încât, pentru persoanele care prezintă deja un risc ridicat pentru boli de inimă, excesul de porumb sau de porumb poate exacerba periculos aceste condiții și riscuri. De asemenea, porumbul este adesea transformat în sirop de porumb cu conținut ridicat de fructoză, care este extras din porumb pentru a fi folosit ca îndulcitor ieftin. Este mai rău decât zaharul de masă și este o cauză a obezității, precum și un impact negativ asupra nivelului de zahăr din sânge. Acesta este găsit în multe alimente îndulcite artificial și siropuri, astfel încât evitați aceste dacă doriți să obțineți doar beneficiile pozitive ale porumbului.
Porumbul este o sursă bogată de substanțe nutritive și fibre esențiale. O masă bogată în porumb poate ajuta mult în protejarea împotriva multor boli și afecțiuni.

Referințe: Universitatea Cornell și Jurnalul de Biochimie Nutrițională, organicfacts.net

 

Share This:

Lasă un răspuns