Quinoa, un super aliment ce merită cunoscut.

Quinoa este o formă interesantă de pseudocereala. Este cultivata în principal în America de Sud, în regiunea andină, inclusiv tari precum Ecuador, Peru, Columbia, și Bolivia. Numele științific al quinoa este Chenopodium quinoa.
Quinoa crește în general, la o înălțime cuprinsă între 1 m la 3 m lungime, produce boabe în fiecare an, care pot crește în diferite culori, cum ar fi alb, galben, roz, portocaliu, roșu, maro și negru. Granulele pot fi consumate întregi, cât și sub formă de făină.
Este extrem de valoroasă, deoarece este o de sursă de hrană bogată în nutrienți, și poate fi folosita la fel ca multe alte semințe și cereale comune. Acestea au un conținut foarte scăzut de grăsime și pot fi adăugate la dietă ca o alternativă sănătoasă la multe alte alimente similare.
Planta crește în mod normal la altitudini mari cuprinse între 2.000-4.000 de metri în Anzi, Se spune că primele semințe au fost semănate de un Împărat Incaș. A fost o plantă agro foarte importantă pentru incași, fiind una dintre cerealele lor de bază, în afară de porumb.
În trecutul recent, guvernul peruan a acordat stimulente agricultorilor pentru a crește producția de quinoa și alte culturi similare, datorită calităților lor nutritive deosebite.
Quinoa este considerat un „aliment minune“, deoarece nu numai că are o cantitate imensă de vitamine și minerale, dar, de asemenea, compuși organici și diverse alte elemente nutritive, care pot avea un impact enorm asupra sănătății noastre. Aceasta este consumată în întreaga lume, în număr tot mai mare, pentru că este minunată, hrănitoare și foarte versatilă într-o serie de produse alimentare.
Conține o cantitate impresionant de mare de mangan, magneziu și fosfor, precum și cantități semnificative de fier, zinc, cupru și potasiu. Quinoa mai conține și calciu, sodiu și seleniu. Este, de asemenea, o sursă bogată de fitonutrienți și flavonoide, cum ar fi kampferol și quercetin, precum și triptofan, care au propriile lor beneficii foarte speciale pentru sănătate.
În final, quinoa conține o mare cantitate de componente de proteine ​​și aminoacizi vitali de care organismul are nevoie. Acesta este unul dintre cele mai bune lucruri despre acest aliment minunat.
Aceasta nu este doar o formă chimică organică bogată de produse alimentare și minerale, ci este, de asemenea, o sursă ideala de vitamine. Vitaminele ajută organismul să funcționeze corect și sunt părți esențiale ale oricărei diete. Aceasta conține cantități semnificative de tiamină, riboflavină, acid folic si vitamina B6.
Acest lucru face quinoa hrana perfectă pentru a ajuta la reglarea funcțiilor interne și metabolismul organismului, din cauza numărului mare de vitamine B-complex pe care le conține.
Conținutul caloric al Quinoa:
100 de grame de quinoa conține doar 120 de calorii și doar 2 grame de grăsime. Conține mult mai puțină grăsime decât majoritatea alimentelor de acest tip.
Beneficiile consumului de quinoa:
Proprietăți antioxidante: Quinoa are proprietăți antioxidante, care ajuta la protejarea inimii, ficatului, rinichilor, plămânilor, pancreasului și împotriva stresului oxidativ. În comparație cu alte pseudocereale, cum ar fi amaranthul, quinoa are activitate antioxidantă mai mare. Unii dintre antioxidanții găsiți in ea includ fenoli totali, polifenoli și antocianine. Germenii de quinoa au demonstrat, de asemenea, o activitate antioxidantă semnificativă.
Furnizor de proteine: Planta quinoa a fost foarte apreciata pentru valoarea sa ridicata de proteine, este o sursă de aminoacizi esențiali, cum ar fi lizină, metionină și triptofan, toate acestea nu pot fi sintetizate în organism și drept urmare quinoa este un aliment care ne ajută.
Bună pentru profilul lipidic și nivelul de glucoză: semințele de quinoa pot fi benefice în reglarea nivelului de glucoză din sânge și a nivelului de colesterol din sânge. Un studiu pe șobolani mari hrăniți cu fructoza au indicat faptul că consumul de semințe de quinoa poate ajuta la reducerea efectelor adverse ale fructozei cât și la nivelul de glucoză și profilul lipidic.
Conținut ridicat de calciu: Cantitatea de calciu găsită în quinoa este similară cu cea a produselor lactate și poate fi folosită de cei care nu tolerează produsele lactate pot. Calciul este foarte important pentru oase, creier și sistemul nervos.
Boli cardiovasculare: Quinoa este o pseudocereală care conține proteine ​​de înaltă calitate și carbohidrați cu valoare glicemica scăzută, împreună cu acizi omega-6 acizi grași omega-3 precum și antioxidanți. De asemenea, este considerată bună pentru reducerea riscului de boli cardiovasculare .
Bun pentru sistemul digestiv: Quinoa conține fibre insolubile, care ajută la îmbunătățirea procesului digestiv și facilitează mișcările intestinale sănătoase. Acest lucru ajută în continuare în reducerea riscului de flatulență, balonare, durere, constipație și gaze.
Reduce riscul de calculi biliari: Fibrele găsite în quinoa, de asemenea, ajută la reducerea riscului de calculi biliari. Consumul de quinoa ajută la reducerea secreției de bilă, care ajută la formarea calculilor biliari.
Sursă bună de magneziu: Magneziul este unul dintre elementele găsite în quinoa. Aportul alimentar de magneziu oferă beneficii, inclusiv în controlul astmului, crește sănătatea oaselor, reducând riscul de apariție al osteoporozei, crește sănătatea inimii și reglează nivelul de zahăr din sânge.
Controlul apetitului: includerea în dietă a pseudocerealelor cum ar fi quinoa și amaranthul este deosebit de importantă pentru cei care doresc să controleze dieta lor și care doresc să piardă în greutate. Consumarea quinoa va reduce excesul de aport de alimente, promovând astfel o greutate mai sănătoasa.
Quinoa – servire rapida
Fierbere quinoa: Quinoa, după înmuiere și clătire, poate fi fiartă în apă. 1 cănă de quinoa în aproximativ 1½ căni de apă la fiert. Se fierbe timp de aproximativ 15 minute, apoi se adaugă un vârf de cuțit de sare.
Quinoa în salată: quinoa poate fi adăugată la salate alături de legume și condimente. Salata are un gust bun și este, de asemenea, hrănitoare. Este foarte bună pentru cei care nu doresc să câștige în greutate.
Quinoa cu brânză: Puneți quinoa in apă clocotită apoi adăugați brânză, usturoi și roșii uscate la soare și fierbeși timp de câteva minute.

Share This:

Lasă un răspuns