Crezi că știai totul despre Hrișcă?

Hrișca este o plantă foarte utilă pentru o multitudine de beneficii pentru sănătate, printre care:

  • reducere a tensiunii arteriale;
  • prevenirea anumitor tipuri de cancer;
  • gestionarea diabetului zaharat;
  • îmbunătățirea digestiei și a nivelului de colesterol;
  • stimulează sistemul imunitar;
  • ajută la eliminarea calculilor biliari;
  • ofera protecție împotriva atacurilor de astm;
  • constipație și alte condiții intestinale.

Aceste beneficii pot fi atribuite în mare parte gamei impresionante de proteine, minerale, antioxidanți și compuși aromatici găsite în hrisca.

Hrișcă aparține familiei Polygonaceae de plante și inițial s-a dezvoltat în Asia de Sud-Est și apoi s-a răspândit treptat pe tot continentul asiatic în ultimii 8.000 de ani.

Aceasta este încă cultivată pe scară largă în Rusia, China, și Ucraina.

Hrișcă are calitati mult mai benefice decât grâul, motiv pentru care atât de mulți oameni aleg aceasta alternativă delicioasa!

Beneficiile pentru sănătate oferite de hrișcă:

Prevenirea cancerului: Studii recente au demonstrat ca are efecte puternice anti-cancerigene, în primul rând pe inhibarea dezvoltarii si metastaza celulelor cancerului de sân la femeile aflate la menopauză. Studiul a mai aratat că a existat o reducere de 50% a frecvenței cancerului de sân la femeile care au consumat în mod regulat cantitatea recomandată de fibre dietetice de zi cu zi. Există, de asemenea, lignani de plante din hrișcă, care sunt convertiți în stomacul nostru în lignani animale. Lignani animale sunt parte integrantă în apărarea împotriva cancerului de sân și alte tipuri de cancer bazate pe hormoni.

Un alt beneficiu major anticancer este pentru cancerul de colon și așa cum s-ar putea aștepta, este dintr-un motiv similar cu exemplul de mai sus. Fibrele sunt cunoscute ca fiind unul dintre cele mai bune moduri de a reduce șansele de a avea cancer de colon, deoarece fibra ajută la menținerea tractului intestinal curat, lipsit de radicali liberi, în general, și funcționează la un nivel sănătos.

O singură ceașcă de hrișcă are mai mult de 20% din recomandarea ta de fibre pe zi și are aproape 0 calorii.

Sănătate cardiovasculară: Una dintre cele mai importante calități este nivelul ridicat de fitonutrienți, în special flavonoide. Acești compuși importanți extind funcționalitatea de vitamina C și acționează ca antioxidanți în organism, care caută și elimină radicalii liberi, produsul secundar chimic al metabolismului celular, care este cunoscut că provoacă boli precum cancerul și bolile de inimă. Rutina, unul dintre cele mai importante flavonoide găsite în hrișcă, de fapt, scade cantitatea de colesterol LDL în sânge prevenind astfel ateroscleroza, infarctul miocardic și accidentul vascular cerebral. Rutina de asemenea, crește nivelul de colesterol HDL (bun), care reduce și mai mult șansele de boli cardiovasculare.

Rutina este, de fapt în mod obișnuit extras din frunzele de hrișcă și adăugate la medicamente împotriva tensiunii arteriale, deoarece acționează ca un vasodilatator care crește fluxul de sânge și reduce șansele de diferite tipuri de boli de inimă sau accident vascular cerebral, deoarece sângele nu se coagulează la fel de ușor.

Managementul diabetului: Persoanele cu diabet zaharat, care sunt familiarizate cu hrișcă au acum un alt instrument în gestionarea complexă și constantă a acestei boli. Nivelul ridicat de fibre dietetice din hrișcă este cu siguranță unul dintre motivele pentru care ajută pacienții cu diabet zaharat, deoarece scade în mod semnificativ cantitatea de zahăr din sânge și face acest lucru foarte repede, uneori în mai puțin de 1-2 ore.

Acest efect de scădere a glucozei din sânge provine din prezența unui compus numit chiro-inozitol, găsit în hrisca. Aceasta este de fapt un mesager secundar vital pentru transducția semnalului de insulină. Acest lucru s-a dovedit a fi foarte benefic pentru pacienții care au diabet zaharat tip 1 și se fac cercetari suplimentare pe alte tipuri de diabet. Mai mult decât atât, hrișcă, împreună cu alte tipuri de cereale integrale sunt surse mari de magneziu, care este o parte esențială a aproape 300 de enzime din corpul uman, inclusiv cele care afectează  utilizarea glucozei și a formării și eliberării insulinei. Nivelurile ridicate de magneziu au fost asociate cu un risc redus de diabet zaharat de tip 2.

Digestia: În ceea ce privește ajutoarele digestive, hrisca este una dintre cele mai bune plante! Hrișca are un nivel ridicat de fibre, care se adaugă în vrac la mișcările intestinului, ajutând pentru a le muta prin tractul digestiv și stimularea mișcării peristaltice, contracția musculară de intestine. Fibrele pot ajuta, de asemenea,la menținerea mișcărilor intestinului consecvent și reduce șansele de probleme gastro-intestinale mai grave, chiar de colon si cancer gastric. Aceasta poate ajuta, de asemenea, pentru a reduce sindromul de intestin iritabil și diaree la anumiți pacienți.

Nu trebuie să vă faceți griji, deoarece hrișcă, de asemenea, acționează ca un inhibitor al apetitului și reduce șansele de supraalimentare.

Sistemul imunitar: Hrișca are o lungă listă de atribute și impactul acesteia asupra sistemului imunitar este unul dintre cele mai importante! Am menționat importanța radicalilor liberi într-un efort de a proteja organismul de o varietate de boli și hrișcă are componente antioxidante, care sunt excelente la găsirea și eliminarea radicalilor liberi, cum ar fi tocoferolii, acidul fenolic, seleniu și flavonoide. Toți acești compuși se găsesc în concentrații mari în extractul de semințe de hrișcă, mult mai mare decât în alte cereale sau semințe comparabile. Ei stimuleaza activitatea altor antioxidanți, cum ar fi vitamina C si protejeaza sistemele de organe de radicalii liberi, cum ar fi eliminarea prezenței colesterolului LDL.

Proteine Bonus: Hrișcă este una dintre acele alimente valoroase care contin proteine de înaltă calitate, ceea ce înseamnă că are toti cei opt aminoacizi esențiali, inclusiv lizină. Proteinele de înaltă calitate sunt vitale pentru o serie de diferite funcții în organism.

Unele dintre beneficiile pe care proteinele complete sunt capacitatea de a ajuta la pierderea în greutate prin satisfacerea apetitului mai rapid și înlocuind nevoia de carbohidrati. Ele oferă energie suplimentara și stimulează si sporesc capacitatea cognitiva. Ele ajuta la incetinirea scaderii naturale a rezistentei musculare si de masa, numita sarcopenie.

Sănătatea colecistului: Hrișca este bogata in fibre insolubile, pe care le-am menționat deja, ceea ce înseamnă, că scade foarte mult sansele de a dezvolta calculi biliari!

Fibrele insolubile nu numai că măresc timpul de tranzit al alimentelor prin tractul digestiv, dar, de asemenea, reduce nevoia de secretie in exces  de acizi biliari. Atunci când este creat acid biliar prea mult, șansele de a dezvolta calculi biliari este mult mai mare, astfel încât un aport constant de fibre insolubile în dieta poate proteja vezica biliara!

Cele mai multe cercetări au fost efectuate până în prezent pe animale, dar primele cercetari asupra oamenilor a aratat, de asemenea, o corelație pozitivă.

Astm : magneziul si vitamina E din nivelurile de hrișcă sunt suficient de puternice pentru a susține afirmația că hrișca protejează copiii de a dezvolta astm. Copiii care nu primesc un nivel ridicat de cereale sau de alimente din cereale integrale ca sunt mult mai susceptibili de a dezvolta astm, deoarece acestea sunt deficitare in anumite substante nutritive anti-inflamatorii, cum ar fi vitamina E si magneziu.

Sănătatea oaselor: Hrișca este bogata in seleniu si zinc, ambele fiind minerale esențiale de care organismul are nevoie pentru a forma oase puternice și să continue să regenereze oasele deteriorate sau degradate, pe masura ce imbatranim. De asemenea, seleniul ofera beneficii pentru dinti si unghii.

Anemia: Hrișca este foarte bogata în conținut de fier, iar acest element vital este una dintre componentele-cheie în formarea de celule roșii din sânge. O deficienta in fier poate duce la anemie, care este o afecțiune complicată caracterizată prin oboseală, încetineală cognitivă, dureri de cap și chiar alte reacții adverse mai grave. Adăugarea de hrișcă la dieta ta poate elimina șansele de anemie!

ATENTIONARE: Unii oameni pot dezvolta o alergie la hrișcă după o expunere prelungită. Discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a adăuga noi alimente la dieta  într-un mod coerent și să fiti conștienți de faptul că hrisca poate fi cu siguranta un alergen pentru unii oameni. Reacțiile alergice pot fi grave, variind de la un nas infundat, disconfort intestinal la șoc anafilactic și deces. Doar fii atent!

sursa: organicfacts.com

foto: stylecraze.com

Share This:

Lasă un răspuns