Iată de ce este bine să incluzi varza în dieta ta.

Varza, scut împotriva multor probleme de sănătate!
Beneficiile pentru sănătate ale verzei includ utilizarea frecventă ca tratament pentru constipatie, ulcere gastrice, dureri de cap, obezitate, tulburări ale pielii, eczeme, icter, scorbut, reumatism, artrită, gută, tulburări oculare, boli de inima, imbatranire si boala Alzheimer.
Știați că, varza poate sa faca minuni? Varza este o leguma cu frunze din familia Brassica, și are forma rotundă sau ovală. Se compune din frunze moi, verzi sau albicioase la interior, acoperite cu frunze verzi exterioare mai groase și întunecate. Acesta este utilizata pe scară largă în întreaga lume, și poate fi preparata în mai multe moduri, dar cel mai frecvent, este inclusa in salate.
Varza este benefica in vindecarea diferitelor boli și o listă scurtă a acestor atribute cercetate sunt enumerate mai jos:
–  întârzie procesul de îmbătrânire;
–  întârzieri debutul unor afecțiuni precum osteoporoza;
–  previne cancerul și reduce inflamațiile;
–  reduce tensiunea arteriala;
–  susține sănătatea ochilor;
–  stimulează funcția mentală și de concentrare;
–  ajută la scăderea în greutate;
–  este un bun remediu pentru digestie și constipație;
–  tratează scorbutul și ameliorează durerea.

Deficitul de vitamina C.
Scorbutul este o boala frecvent caracterizata prin gingii moi si sangerare gingivala, colțuri de buze crăpate, sistemul imunitar slăbit, infecții frecvente și raceli, îmbătrânirea prematură și depresie.
Varza este o sursă abundentă de vitamina C. S-ar putea să fii surprins să știi că aceasta este de fapt mai bogată în vitamina C decât portocalele, care sunt considerate în mod tradițional, „cea mai bună” sursă de Vitamina C, ca fiind unul dintre cei mai buni antioxidanți. Vitamina C reduce radicalii liberi din organism, care este una dintre cauzele fundamentale ale îmbătrânirii premature.
Prin urmare, varza este foarte utila în tratarea ulcerului, anumitor tipuri de cancer, depresie, stimularea sistemului imunitar și apărarea împotriva tusei și a răcelii. Acesta poate accelera de asemenea procesul de vindecare pentru răni și țesuturi lezate, reglementează buna funcționare a sistemului nervos, și reduce efectele și prezența bolii Alzheimer și a altor boli degenerative neuronale.
Deficiența de sulf: Sulful este un nutrient foarte util deoarece luptă împotriva infecțiilor. Un deficit de sulf poate duce la infecții microbiene și reduce foarte mult rata de vindecare a rănilor.
Varza este bogat in sulf. Deci, aceasta ajută la lupta împotriva infecțiilor în plăgi și reduce frecvența și severitatea ulcerului.
Prevenirea cancerului: Una dintre cele mai importante beneficii pentru sănătate este calitatea sa antioxidantă.
Varza are, de asemenea, o serie de compuși anti-cancer, cum ar fi lupeol, sinigrină și sulforafan, care sunt cunoscute pentru că stimulează activitatea enzimei și inhibă creșterea tumorilor. Un studiu, efectuat în primul rând pe femeile din China, a arătat o reducere semnificativă în cancerul de sân atunci când legumele crucifere, cum ar fi varza au fost adăugate în mod regulat la dieta lor.
Proprietățile anti-inflamatorii: una dintre principalele componente ale verzei este glutamina. Glutamina este un agent anti-inflamator puternic, astfel încât consumul de varza poate reduce efectele in multe tipuri de inflamație, iritații, alergii, dureri articulare, febră, și diverse tulburări ale pielii.
Sănătatea ochilor: Varza este o sursa bogata de beta-caroten,astfel poate preveni degenerarea maculară, promoveaza buna sănătate a ochilor și întârzie formarea cataractei. Beta-carotenul a fost, de asemenea, legat în mod pozitiv de prevenirea cancerului de prostată.
Pierderea în greutate: Varza este frecvent recomandată pentru persoanele care doresc să piardă în greutate într-un mod sănătos. Din moment ce varza este ambalată de natură cu atât de multe vitamine benefice, minerale și alte elemente nutritive, este o opțiune dietetica sănătoasa pentru consum, deoarece are un nivel ridicat de fibre. Cu toate acestea, varza este extrem de scăzut în calorii, doar 33 de calorii într-o cană de varză fiartă. Prin urmare, oamenii pot merge pe populara dietă cu „supa de varza”, și să mănânce o mulțime de alimente pentru a rămâne sănătoși, fără a câștiga exces de greutate!
Sănătatea creierului: Să nu uităm că varza este un aliment foarte puternic pentru creier! Prezența vitaminei K și a antocianinelor poate da un impuls puternic funcției mentale și de concentrare. Acestea se găsesc în primul rând în varză roșie, iar vitamina K a fost bine documentată, deși este adesea numita „vitamina uitată”. Vitamina K este esențială în producerea sfingolipidelor, teaca de mielină din jurul nervilor. Acest lucru protejează nervii de la daune și degradare. Prin urmare, consumatorii de vitamina K își pot îmbunătăți apararea împotriva degenerării neuronale, boala Alzheimer, și demență.
Sănătatea oaselor: varza, precum și toate legumele crucifere, sunt mari surse de minerale, cum ar fi calciu, magneziu și potasiu. Aceste trei minerale esențiale sunt parte integrantă în protejarea oaselor de degradare și debutul unor condiții, cum ar fi osteoporoza și slăbirea oaselor.
Tensiunea arterială: Prezența potasiului în varză, este un mod minunat de a te proteja de tensiune arterială crescută. Potasiul este un vasodilatator, ceea ce înseamnă că acesta deschide vasele de sânge și faciliteaza fluxul de sânge, deci nu este forțat într-un mod care induce stres prin artere și vene.
Sănătatea pielii și îmbătrânirea prematură: După cum s-a menționat deja, varza are o multitudine de antioxidanți, inclusiv vitamina C, antocianine, sulf, precum și din alte surse mai mici, deoarece este o leguma cruciferă. Antioxidanții joacă un rol important în sănătatea pielii, tonifierea generală și previne procesul de îmbătrânire. Radicalii liberi pot fi o cauza principala a ridurilor, decolorarea pielii, pete, și multe alte condiții.
Dureri musculare: Atunci când anumite bacterii fermentează zaharuri în varză, cum ar fi în timpul fierberii de varză acră, acidul lactic este eliberat. Nu este cel mai simplu compus găsit într-o dietă, dar a fost demonstrat că reduce durerile musculare și alte tipuri de dureri în funcție de modul în care este pregătită.
Detoxifiere: Varza acționează ca un bun detoxifiant , ceea ce înseamnă că purifica sângele și elimină toxinele, radicalii liberi și în primul rând acidul uric, care sunt cauzele primare de reumatism, gută, artrită, calculi renali, boli de piele și eczeme. Acest efect detoxifiant al verzei se datorează conținutului ridicat de vitamina C și sulf.
Alte beneficii oferite de varză: Deoarece varza este bogată în Iod, ajută la buna funcționare a creierului și a sistemului nervos, împreună cu păstrarea funcționării a glandelor sistemului endocrin. Este bine pentru creier și este util în tratamentul tulburărilor neuronale, cum ar fi boala Alzheimer. Diversele alte elemente nutritive prezente în varză, cum ar fi vitamina E, mențin pielea, ochii și părul sănătos.
Varza poate fi de asemenea utilizata pentru tratarea venelor varicoase, ulcere de gambă și ulcer duodenal.
Nu-ți fie teamă să adaugi varza la dieta ta de zi cu zi, fie că este vorba în supa sau salata, iar mica schimbare te va ajuta să trăiesti o viață mai sănătoasă și mai lungă.
Cea mai bună opțiune este de a mânca varza cruda!
Sursa: organicfacts.net

Share This:

Lasă un răspuns