Trebuie să știi asta despre Ștevie.

Ștevia este considerată una dintre cele mai interesante și benefice descoperiri noi atunci când vine vorba de sănătatea umană și de nutriție. Ștevia este de fapt numele pentru mai mult de 240 de specii de arbuști și plante cu flori mici din familia Asteraceae, care este aceeași familie ca și floarea-soarelui. Ștevia este cunoscută sub nume diferite, inclusiv frunze de dulce sau frunze de zahăr, dar denumirea științifică formală este Ștevia rebaudiana. Acesta crește în porțiunile tropicale din America de Nord și de Sud. În schimb, Ștevia a devenit faimoasă recent ca fiind un îndulcitor artificial, ce este de 40 de ori mai dulce decât zahărul, dar nu are efecte secundare negative asupra organismului pe care zahărul obișnuit le poate avea.
Planta a fost folosită de sute de ani datorită frunzelor sale extrem de dulci. În acest moment, numele de Ștevia se răspândește extraordinar de repede, deoarece oferă ceva de care milioane de diabetici au nevoie, de un înlocuitor de zahăr, care nu va ridica nivelul zahărului din sânge. Apar tot mai multe cercetari cu privire la această nouă opțiune minunata pentru oamenii care au diete controlate de carbohidrați. Numărul țărilor care aprobă Ștevia ca îndulcitor și un aditiv alimentar sunt în creștere.
Printre beneficiile pentru sănătate ale șteviei enumerăm: ajută la pierderea în greutate, ajută la scăderea tensiunii arteriale, ajută la reducerea nivelului zahărului din sânge, protejează sănătatea orală, ajută la păstrarea unor oase puternice, și este adjuvant pentru a preveni anumite forme de cancer..
În 2011, UE a dat permisiunea pentru Ștevia să fie utilizată pe teritoriile celor 27 de națiuni. Fără a intra în prea multe detalii, moleculele care dau gustul dulce ștevieiei, rebaudiosides, sunt trecute în tractul digestiv și sunt eliminate alături de bacteriile din colon. Pe scurt, aceste molecule de glucoză nu sunt absorbite în fluxul sanguin, astfel încât acestea nu afectează nivelul de zahăr din sânge, dar fac ca alimentele să aiba un gust foarte dulce!
Ștevia este foarte apreciată pentru frunzele sale dulci și capacitatea sa de a înlocui zahărul într-o dietă, dar, de asemenea, ștevia conține o multitudine de compuși antioxidanți, cum ar fi flavonoide, triterpene, taninuri, acid cafeic, kaempferol și quercetină. Planta Ștevia conține, de asemenea, fibre, proteine, fier, potasiu, magneziu, sodiu, vitamina A și vitamina C. Cu toate acestea, sub formă de îndulcitor, aceste elemente suplimentare sunt aproape neglijabile.
Iată beneficiile Șteviei.
Controlul glicemiei: Cel mai important sau foarte apreciat aspect al șteviei pentru sănătatea umană se referă la capacitatea sa de a regla nivelul de zahăr din sânge în organism. Ștevia îndulceste produse alimentare într-un mod similar ca zahărul, dar conține steviozidă, care este un compus glicozid non-carbohidrat. Acesta este un înlocuitor ideal al zahărului pentru diabetici sau persoane la dieta, deoarece acestea pot mânca alimente dulci fără a fi nevoie să își facă griji cu privire la complicațiile diabetice.
Pierdere în greutate: Ștevia este foarte scăzuta în calorii și este de la 40 la 300x mai dulce decât zahărul, în funcție de prevalența unor extracte din varietatea de specii. Acest lucru înseamnă că oamenii pot mânca alimente cum ar fi prăjituri, fursecuri și bomboane făcute cu stevia, fără a obține o mare cantitate de calorii din zaharuri, astfel încât acestea nu vor afecta șansele lor de a pierde în greutate cu succes.
Tensiunea arterială: După cum s-a menționat, șteviozida este un tip de glicozid, dar există și alte glicozide din ștevia care pot relaxa de fapt, vasele de sânge, crește urinarea și facilitează eliminarea sodiului din organism. Acest lucru înseamnă mai puțin stres pus asupra sistemului cardiovascular și poate exista o scadere a tensiunii arteriale, care protejează sănătatea inimii și previne anumite condiții, cum ar fi ateroscleroza, infarct miocardic, accident vascular cerebral.
Sănătatea orală: Stevia ajuta la reducerea formarii de bacterii în gură, făcându-l un aditiv popular pentru paste de dinți și apa de gură. De asemenea, previne apariția cariilor și a gingivitei!
Sănătatea pielii: Ștevia ca și aplicare locală s-a dovedit a fi utilă pentru afecțiuni ale pielii, cum ar fi eczema și dermatita. Acesta inhibă răspândirea bacteriilor și acționează ca un steroid în aceste situații, ceea ce face o opțiune populară pentru mulți oameni.
Oase sănătoase: Ștevia ar putea ajuta la construirea oaselor puternice și reduce riscul de osteoporoza.
Prevenirea cancerului: Gama largă de compuși antioxidanți găsiți în ștevia o face un supliment alimentar ideal pentru prevenirea cancerului. Quercetin, kampferol și alți compuși glicozidice din ștevia ajută la eliminarea radicalilor liberi din organism. Antioxidanții ajută, de asemenea, la a preveni îmbătrânirea prematură, funcționarea defectuoasă cognitiva, precum și diverse alte afecțiuni grave, cum ar fi bolile de inima.
Un ultim cuvânt de precauție: Deși au existat unele incertitudini cu privire la efectele asupra sănătății ale șteviei pe termen lung, cercetarea continuă să sprijine utilizarea acestuia ca îndulcitor și ca un aditiv alimentar. Cu toate acestea, ar putea exista o reacție alergică la persoanele care sunt alergice la margarete și plante înrudite. De asemenea, unii oameni s-au plâns de balonare și crampe atunci când mănâncă ștevie, precum și amețeli ocazionale sau dureri de cap. Aceste cazuri sunt rare, iar ștevia rămâne un îndulcitor sigur și benefic pentru oameni din întreaga lume!
sursa: organicfacts.net
foto: mcsavage.com

Share This:

Lasă un răspuns