Țelina și beneficiile acesteia.

Țelina scade durerea, ajută la pierderea în greutate, detoxifică organismul, reduce tensiunea arterială și promovează starea generală de sănătate într-un număr mare de moduri.
Țelina este o plantă din familia Apiaceae și este o plantă care pot fi găsită în întreaga lume fiind parte integrantă în bucătărie pentru anumite culturi.
Pentru uz culinar, cel mai frecvent este întâlnită în supe și salate sau ca garnitură la anumite feluri de mâncare. De asemenea, este frecvent consumată ca o gustare, deoarece este destul de sațioasă, dar nu îngrașă.
Beneficiile pentru sănătate ale țelinei:
Scăderea tensiunii arteriale: Țelina contine phthalides, compuși chimici organici, care pot reduce nivelul de hormoni din sânge. Acest lucru permite vaselor de sânge să se extindă, oferindu-i mai mult spațiu sângelui pentru a circula, reducându-se astfel presiunea. Atunci când tensiunea arterială este redusă, se pune mai puțin stres asupra întregului sistem cardiovascular, și reduce șansele de a dezvolta un atac de cord sau un accident vascular cerebral.
Colesterol redus: Consumul de țelină în fiecare zi poate reduce colesterolul (LDL sau colesterolul „rau”). Phthalides stimulează, de asemenea, secreția sucurilor biliare, care acționează pentru reducerea nivelului de colesterol. Mai puțin colesterol înseamnă mai puțină placă pe pereții arterelor și o îmbunătățire generală în domeniul sănătății inimii. Fibra care se găsește în țelină, de asemenea, lucrează pentru a îndepărta colesterolul din sânge și ajută la eliminarea sa din organism, cu mișcări regulate ale intestinului.
Acțiune antiseptică: Țelina ajută la eliminarea acidului uric, deoarece este frecvent utilizată pentru proprietățile sale diuretice, ceea ce înseamnă că stimulează urinarea. Prin urmare, țelina este bună pentru persoanele cu tulburări ale vezicii urinare, probleme renale, cistite, precum și alte condiții similare. Semințele de țelină ajută la prevenirea infecțiilor tractului urinar la femei.
Articulații sănătoase: Țelina este de mare ajutor pentru persoanele care suferă de artrită și reumatism. Are proprietăți anti-inflamatorii, care ajută la reducerea umflaturii și durerii în jurul articulațiilor. Bețișoarele de țelină, acționează ca un diuretic, care ajută la îndepărtarea cristalelor de acid uric.
Previne cancerul: Țelina conține ftalide, flavonoide și poliacetilene. Aceste componente detoxifica organismul de factorii cancerigeni. De asemenea, țelina conține cumarine care îmbunătățesc activitatea anumitor celule albe din sânge, care poate preveni în mod eficient cancerul.
Stimulează sistemul imunitar: Țelina este bogată în vitamina C, care stimulează foarte mult sistemul imunitar. Stimulată de activitatea altor antioxidanți din țelina, ea devine mai activă și mai eficientă. Din cauza conținutului ridicat de vitamina C din țelină, consumată în mod regulat poate reduce riscul de contactare a răcelilor comune, vă protejează, de asemenea, împotriva unei varietăți de alte boli.
Reduce simptomele astmului: Vitamina C are proprietăți anti-inflamatorii, ajutând la reducerea și severitatea stărilor inflamatorii.
Sănătatea cardiovasculară: Prezența notabilă de vitamina C, fibre și alte substanțe chimice organice în rădăcina de țelină promovează sănătatea cardiovasculară.
Activitatea diuretică: Țelina este bogată în sodiu și potasiu, ambele minerale ajutând la reglarea echilibrului de fluid în organism. Potasiu, de asemenea, acționează ca un vasodilatator și ajută la reducerea tensiunii arteriale.
Țelina și migrenele: Prezența cumarinelor poate oferi ajutor în migrene. Mecanismul exact nu este complet elucidat, dar cercetările indică o suprimare a eliberării oxidului de azot în creier, care poate provoca migrene.
Țelina și reumatismul: extractul de țelină, care conține 85% este eficient pentru tratarea artritei și a durerilor musculare.
Diabetul zaharat: Frunzele de țelină sunt consumate pentru tratarea stărilor diabetice, în special pentru că acestea sunt bogate in fibre, care a fost demonstrat că ajută la gestionarea simptomelor diabetice.
Boli oftalmologice: Picură picături de țelină pe pleoape, acest lucru ajută pentru anumite condiții oftalmologice, poate îmbunătăți sănătatea ochilor și reduce șansele de a dezvolta cataracta și te protejează împotriva degenerării maculare.
Proprietăți calmante: Țelina are un conținut ridicat de calciu și datorită acestui fapt, este de obicei folosită pentru a calma nervii.
Pierderea în greutate: Beneficii pentru sănătate ale țelinei includ și managementul greutății. Băut regulat, sucul de țelină, înainte de mese poate ajuta pentru a reduce greutatea. Acest lucru se datorează faptului că țelina este foarte săraca în calorii, dar este foarte sațioasă, din cauza conținutului de fibre. Prin urmare, aceasta poate ajuta la reducerea tendinței de a mânca prea mult și de a vă ajuta să vă păstrați greutatea, fără a simți foame tot timpul!
Alte beneficii: Acesta acționează ca un antioxidant. Pot fi utilizate toate părțile de țelină, inclusiv semințe, rădăcini și frunze. Consumând țelină regulat ajută la evitarea bolilor de rinichi, pancreas, ficat si vezica biliara; nevrite, astm, hipertensiune arteriala, guturai, hidropizie, epuizare mentală, acidoză și obezitate. De asemenea, ajută la starea generală de sănătate.
Cum selectăm țelina?
Alege țelina care este de culoare verde, nu are nici o decolorare, are frunze proaspete și crocante. Depozitați-o în frigider și folosiți-o în 5-7 zile.
Precauții: Semințele conțin uleiuri volatile, flavonoide, cumarine și acid linoleic și prin urmare, nu sunt bune pentru femeile gravide, deoarece acestea pot provoca contracții ale uterului.
Sursa:organicfacts.net

Share This:

Lasă un răspuns