Rucola și beneficiile sale asupra sănătății.

Rucola este o plantă cu frunze verzi, bogată în vitamine, minerale și antioxidanți. Introducerea în dietă este o alegere bună pentru un corp mai sănătos și pentru o minte clară și concentrată.
Rucola pot fi găsită peste tot în lume, deși este utilizata în principal în America, Europa și Africa de Nord.
Rucola crește până la o înalțime de 20-100 centimetri și este ușor de recunoscut prin florile sale albe și mici. Frunzele, care sunt sursa principală de hrană de rucola, sunt lobate în natură, cu 4-10 lobi laterali și un lob terminal prelungit.
Rucola are o gamă largă de beneficii pentru sănătate printre care: un risc redus de cancer, oase sănătoase și îmbunătățirea vederii. Ea are proprietăți antioxidante și este bună pentru o piele sănătoasă. De asemenea, ajută la consolidarea creierului, îmbunătățirea funcțiilor metabolice, absorbția de minerale și stimularea sistemului imunitar. Rucola este benefică și pentru managementul greutății.
Rucola conține un nivel ridicat de acid folic și antioxidanți, cum ar fi vitamina C, vitamina K și vitamina A, care face parte integrantă în lupta împotriva radicalilor liberi. Este bogată în carotenoide, precum și multe alte minerale, cum ar fi potasiu, mangan, fier și calciu, toate acestea sunt elemente benefice și necesare în dieta unei persoane.
Rucola conține fitochimicale, care sunt benefice în prevenirea cancerului. De asemenea, este superioară altor frunze verzi, deoarece, spre deosebire de celelalte soiuri, rucola este scăzuta în oxalați, care sunt substanțe chimice ce inhibă de fapt absorbția de minerale în organism. Deși nu este o legătură directă, rucola are un conținut caloric scăzut și este un aliment bogat în nutrienți.
Vitaminele, mineralele, fitochimicale și antioxidanții care alcătuiesc fiecare frunză de rucola sunt cu siguranță un beneficiu pentru cei care o includ în dieta lor.
Proprietăți antioxidante: Rucola este o mare sursă de antioxidanți și poate crește foarte mult valoarea ORAC unei persoane (capacitatea de absorție a oxygenului radical), care este o măsură a rezistenței antioxidante. Antioxidanții funcționează pentru a menține un echilibru sănătos al reacțiilor enzimatice în interiorul celulelor, în timp ce caută în mod activ și de a distruge radicalii liberi care cauzează boli ce pot ataca sistemul imunitar. Sistemul imunitar, de asemenea, vă multumește când alegeți rucola 🙂 , deoarece antioxidanții lucrează pentru a susține imunitatea împotriva bolilor simple, cum ar fi răceli comune, precum și afecțiuni mai complexe, cum ar fi cancerul, bolile de inimă și îmbătrânirea prematură.
Beneficii pentru un corp sănătos: Vitamina A este unul dintre antioxidanții menționati mai sus, iar prezența sa semnificativă în rucola garantează, de asemenea, îmbunătățitirea stării de sănătate a oaselor, dinților și ochilor.
Întărește oasele și creierul: Un alt bonus cheie al rucolei într-un regim alimentar regulat este conținutul de vitamina K. Acest antioxidant funcționează ca un impuls anti-inflamator pentru corpul tău. Vitamina K ajută la formarea oaselor și consolidarea lor, împotriva degradarii treptate a căilor neuronale, cum ar fi boala Alzheimer. Ca atare, o sursă bună de vitamina K este consumul de rucola .
Cei care suferă de osteoporoză pot vedea îmbunătățiri, dar rucola poate fi folosit ca un pas preventiv, precum și pentru asigurarea sănătății și a rezistenței osoase, înainte de efectele bazate pe activitatea de vârstă / de degenerare osoasă.
Beneficii asupra sistemului imunitar: Această vitamina binecunoscută se găsește în cantități mari în rucola și ajută la prevenirea cancerului și la menținerea unei stări bune de sănătate în organism prin acordarea unui impuls suplimentar pentru sistemul imunitar. Vitamina C este una dintre cele mai bune defensive pentru corpul tău împotriva radicalilor liberi periculoși.
Rucola este încărcată cu vitamine și minerale, care susțin apărarea sistemului imunitar al organismului. Corpul este stimulat pentru a crea mai multe celule albe din sânge, de cuprul din rucola, iar planta are o serie de alte modalități de a îmbunătăți rezistența, durabilitatea și funcționalitatea sistemului imunitar.
Prevenirea cancerului: Consumul de rucola este un factor de descurajare a cancerului, deoarece are o mulțime de fitochimicale. Fitochimicalele sunt substanțe, cum ar fi tiocianați, sulphoraphane sau indoli. Studiile au arătat că acestea pot avea foarte mare succes în combaterea cancerului cauzator de disfuncționalități în procesele proprii organismului, ajutând la lupta impotriva cancerului de prostată, de sân, de col uterin, de colon, și cancer ovarian. Aceste fitochimicale, găsite în cantități mari în rucola, inhibă activitatea acestor celule cauzatoare de cancer.
Sănătate prenatală: rucola este o alegere minunată pentru a o adăuga la dieta ta. Folates, o componentă care include acid folic, s-a dovedit că reduce aparițiile anumitro defecte mintale la nou-nascuți.
Funcții metabolice: Un alt beneficiu al rucolei este prezența de vitamine din complexul B, cunoscut anterior pur și simplu ca vitamina B, care este de fapt un grup de opt vitamine distincte și care sunt un ajutor pentru a promova metabolismul celular. Vitaminele B participă ca un ajutor în toate activitățile de celule diferite, inclusiv producerea de energie, sinteza de grăsime, producția de celule roșii din sânge și multe alte procese vitale pentru celule și metabolism. Are cantități mari de vitamine B în structura sa organică.
Beneficiile pentru vedere: Rucola este o sursă binecunoscută de carotenoide ce au rolul de a încetini procesul de degenerare maculară.
Absorbția mineralelor: Rucola are un nivel foarte scăzut de oxalați în comparație cu alte legume cu frunze verzi cum ar fi spanacul. Oxalații inhibă absorbția mineralelor prin sistemele organismului.
Rucola nu are aceste niveluri ridicate de oxalați, astfel încât mineralele, cum ar fi cupru și fierul, pe care le obținem de la plantă, sunt mai ușor de absorbit de organism pentru utilizarea eficientă a acestora. Consumul de ceva verde nu înseamnă neapărat că se mănâncă ceva sănătos. O atenție deosebită trebuie acordată provenienței anumitor plante și legume.
Pierderea în greutate: includerea rucolei într-un regim alimentar este foarte util, deoarece are un conținut scăzut de calorii, conține vitamine și este bogată în nutrienți. Aceste lucruri vor avea în mod inevitabil un efect pozitiv asupra oricărei tentative de pierdere în greutate. Prin satisfacerea atât de multor nevoi nutriționale, este o modalitate ușoară de a menține sănătatea și un nivel echilibrat al funcțiilor organismului.
Sfaturi de servire rapidă:
Salată verde: Se amestecă rucola proaspata, salata verde, ridichi și pătrunjel într-un castron. Se adaugă ulei de măsline, sare, piper si suc de lămâie.
Salata cu brânză: Se amestecă rucola proaspata cu felii subțiri de brânză parmezan intr-un bol. Adaugați ceapă felii, suc de lămâie, sare și piper.
Puteți adăuga, de asemenea, alte legume, fructe, nuci și pentru a face propria salata.
Paste: Se amestecă rucola și suc de lămâie într-un bol. Se condimentează cu sare și piper. Fierbeți și scurgeți pastele apoi se adaugă amestecul de rucola, ulei de măsline și brânză.

Share This:

Lasă un răspuns