De ce consuma Popey Marinarul spanac? Iată beneficiile spanacului.

Spanacul este o legumă cu frunze verzi, care este ieftin și la prețuri accesibile pentru toată lumea. Ce trebuie șă știi ănsă este că acesta reprezintă o sursă bogată de minerale, vitamine, pigmenți și fitonutrienți.

Toate acestea împreună fac spanacul foarte benefic pentru o serie de procese vitale. Având în vedere gama largă de beneficii din această legumă, este recomandabil să se consume spanac în mod regulat. Spanacul este un membru al familiei Aramanthaceae și numele său științific este Spinacia oleracea. Unul dintre cele mai mari motive pentru care spanacul este atât de important și apreciat în întreaga lume fiind faptul că este foarte durabil. El poate supraviețui chiar și prin iarna și să fie la fel de sănătos în primăvară.

Spanacul este originar din Orientul Mijlociu și a fost cultivat în urma cu mii de ani in Persia. De acolo, a fost adus la est în China, în urmă cu aproximativ 1500 de ani. El poate fi consumat crud ca  parte din mai multe salate si poate fi, de asemenea, fiert sau sote.

Acesta a fost folosit în diferite părți ale lumii, ca plantă medicinală specific inclusă în gătit pentru a ajuta la creșterea sanatatii organismului.

Diferitele beneficii pentru sănătate ale spanacului se datorează conținutului bogat în minerale, vitamine, pigmenți și fitonutrienți, inclusiv potasiu, mangan, zinc, magneziu, fier si calciu. Spanacul este o leguma verde, care are o distribuție foarte largă. Acesta poate fi crescut ca o cultură în curte sau cumpărat de pe piață, la prețuri accesibile. Este o sursă de vitamine, cum ar fi acid folic, niacina, vitamina A, vitamina B6, vitamina C si vitamine esențiale. Alte elemente importante, inclusiv tiamina si riboflavina, care sunt utilizate în diferite reacții în corpul nostru, sunt de asemenea, gasite in spanac. Spanacul este, de asemenea, bogat în pigmenți, cum ar fi beta-caroten, luteina, xanten și chlorophyllin. Cea mai bună parte este că spanacul are un conținut scăzut de grăsimi. Spanacul oferă o gamă largă de beneficii pentru cele mai multe dintre procesele noastre fiziologice, fie consumat sub formă brută sau fiert.

Spanacul are un rol important în menținerea unui organism sănătos.

Bun pentru vedere: Spanacul este o sursa bogata de beta-caroten, luteina si xanten, toate acestea sunt benefice pentru vedere. Beta carotenul este furnizat de spanacul fiert. Poate preveni deficitul de vitamina A, mâncărime la ochi, ulcer si ochi uscat. Acest lucru se datorează, de asemenea, proprietăților anti-inflamatorii ale spanacului, care pot reduce umflatura sau iritarea ochilor.

Degenerarea maculara: AMD sau retinita pigmentara este responsabila pentru provocarea orbirea. Potrivit cercetării efectuate de către Oak Ridge National Laboratory, consumul de spanac poate duce la recăpătarea a doi pigmenti vitali si prevenirea in mod eficient a  AMD. Spanacul contine, de asemenea, o multitudine de antioxidanți care reduc efectele nocive ale radicalilor liberi, care sunt cunoscuti ca au un impact negativ asupra vederii și pot provoca stări legate de vârstă cum ar fi glaucom si degenerescenta maculara.

Beneficii neurologice: Mai multe componente din spanac cum ar fi potasiu, acid folic și diferiti antioxidanți sunt cunoscuti ca ofera beneficii neurologice pentru persoanele care le consuma in mod regulat. Acidul folic reduce cauza apariției bolii Alzheimer, asa ca spanacul este o idee foarte buna pentru persoanele care prezinta un risc crescut de declin cognitiv sau neuronal. Potasiul este o parte integranta a sanatatii creierului, de asemenea, si a fost legata de cresterea fluxului sanguin la nivelul creierului, si cunoastere sporita, concentrare si activitatea neuronala.

Mentine presiunea sanguina: Spanacul are un conținut foarte ridicat de potasiu și un conținut scăzut de sodiu. Această compoziție de minerale este foarte benefic pentru pacienții cu hipertensiune arteriala. Folatul prezent in spanac contribuie la reducerea hipertensiunii arteriale și relaxează vasele de sânge, menținând în același timp fluxul sanguin adecvat. Prin reducerea tensiunii arteriale și relaxarea tensiunii arterelor, puteți reduce stresul asupra sistemului cardiovascular si creste oxigenarea la celelalte organe ale corpului pentru funcționalitate optimă.

Fortifică musculatura: O componentă a spanacului, factorul  Coenzima Q10, care este un antioxidant, joacă un rol important în întărirea mușchilor, în special al muschilor inimii care pompează continuu sange in toate partile corpului. În conformitate cu Journal of Cardiovascular Nursing, C0-Q10 poate fi utilizat pentru a preveni și trata multe boli cardiovasculare cum ar fi hiperlipidemia, insuficiență cardiacă, hipertensiunea arterială și boli cardiace coronariene.

Mineralizarea osoasa: Spanacul este o sursă bună de Viatmin K, care funcționează în reținerea calciului în matricea osoasă, conducând astfel la mineralizarea oaselor. În afară de aceasta, alte minerale, cum ar fi mangan, cupru, magneziu, zinc si fosfor ajuta, de asemenea, în construirea unor oase puternice. Poate preveni dezvoltarea osteoporozei. Aceste minerale sunt, de asemenea, esențiale pentru menținerea dinților și a unghiilor sanatoase.

Reduce riscul de cataracta: Luteina si zeaxantina prezente in spanac, acționează ca antioxidanți puternici, prevenind astfel ochii de efectele dure ale razelor UV care pot duce la cataracta. Ele reduc, de asemenea, impactul radicalilor liberi, care pot fi o cauza majora de cataracta si alte afectiuni oculare.

Activitate metabolică adecvată: Există un motiv pentru care medicii recomanda adaugarea de spanac intr-un mod semnificativ la dieta ta. Cantitatea de proteina care se gaseste in spanac este impresionanta pentru orice legume, iar acestea sunt ușor defalcate în funcție de enzime în aminoacizi, care sunt esențiale pentru om. Ajuta la dezvoltarea noastră musculara și de creștere, capacitatea corpului nostru de a vindeca ranile si ofera un impuls pentru intregul nostru metabolism, încurajând toate sistemele noastre de organe sa functioneze la nivelul lor optim. De asemenea un studiu recent sugereaza ca tilacoida gasita in spanac poate reduce pofta si foamea care pot ajuta în continuare la pierderea in greutate.

Ulcer: S-a constatat că spanacul și alte legume au capacitatea de a proteja mucoasa stomacului, scăzând astfel apariția ulcerului gastric. Mai mult, glycocyclerolipids gasit in spanac poate stimula rezistența mucoasei tractului digestiv, prevenind astfel orice inflamație nedorita în acea parte a corpului care poate provoca daune.

Previne ateroscleroza: Ateroscleroza este cauzata de rigidizarea arterelor. Un pigment numit luteina, care se gaseste in spanac a fost demonstrat ca reduce apariția aterosclerozei, infarctului miocardic si accidentului vascular cerebral. Acest lucru se datorează faptului că proteinele din spanac tind să reducă colesterolul și alte depozite de grăsime în vasele de sânge.

Proprietatii anti-inflamatorii: Există mai mulți compuși anti-inflamatorii gasiti in spanac, mai mult de o duzină, de fapt. Ei sunt clasificati în categoria de glucuronizi methylenedioxyflavonol, iar spanacul este una dintre cele mai puternice legume atunci când vine vorba de reducerea inflamatiei in intreg organismul. Acest lucru înseamnă nu numai că protejează inima de inflamații periculoase și prevenirea cancerului, dar, de asemenea, în reducerea inflamației și a durerii asociate  unor conditiimedicale cum ar fi artrita si guta, care afecteaza milioane de oameni din întreaga lume.

Proprietăți anticancer: Spanacul este alcătuit din mai multe elemente constitutive importante care s-au dovedit a fi promițătoare în tratamentul și prevenirea diferitelor tipuri de cancer. Acestea includ cancerul de vezică urinară, prostată, ficat și cancer pulmonar. Constituenți diferiți în spanac cum ar fi acid folic, tocoferol si clorofilina actioneaza prin intermediul unor mecanisme diferite pentru a trata si a proteja pacienții care suferă de cancer.

Studii recente au aratat ca spanacul este foarte eficient impotriva cancerului de prostata agresiv, iar acest lucru a fost legat de epoxyxanthophylls, care sunt carotenoide unice, împreună cu neoxanthin și violaxantina, care reduc în mod direct activitatea tumorala si raspandirea cancerului in intreg organismul.

Protecția pielii: Diferiti fitonutrienti si pigmenti s-au dovedit a proteja pielea de razele nocive ale soarelui, inclusiv razele UV. Acestea nu numai că protejează, dar, de asemenea, repara genele afectate într-o oarecare măsură, prevenind astfel cancerul de piele pe termen lung.

Sursa de proteine  pentru creștere la sugari: „Popeye Marinarul” este cunoscut pentru obsesia lui cu spanacul. Desenul animat a avut ca scop în mod deliberat sa convinga copiii să mănânce spanac pentru a fi puternici. Sugarii sunt sfătuiți să fie hrănite cu spanac, care este bogat în proteine, vitamine, minerale și fitonutrienți. Acestea vor avea ca rezultat dezvoltarea proporțională în etapele esențiale ale acestora în creștere.

sursa: organicfacts.com

Share This:

Lasă un răspuns